Mangler manual til bundkort
Fra : Falcon

Dato : 30-09-03 16:58

Jeg har fået fat i et bundkort hvor der står flg.

Medion 9901
ver:1 6190

men jeg mangler en manual så jeg kan se hvor reset og strømstik kal
sidde, så jeg ikke risikerer at brænde bundkortet af ved at forbytte
dem

Anyone, pleaaaase?????

Falcon

Fra : CHIP

Dato : 30-09-03 19:35

Falcon <jornlundtoft@hotmail.com> wrote in

> [...]
>
> men jeg mangler en manual så jeg kan se hvor reset og strømstik kal
> sidde, så jeg ikke risikerer at brænde bundkortet af ved at forbytte

Der er godt nok ikke meget information om bundkort på medion.de...

Jeg fandt et tysk forum hvor en af brugerne mente at Medion 9901 og MS-
6154 er det samme board, om han har ret ved jeg ikke.
Prøv at se om ikke det kunne være dette board:
http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?
UID=111
Hvis det ikke er det kort skal der nok lidt detektivarbejde til at finde
ud af hvad det så er for et. For det er nok ikke produceret af medion.

Fra : Falcon

Dato : 30-09-03 22:09

On Tue, 30 Sep 2003 18:34:46 +0000 (UTC), CHIP <no@spam.com> wrote:

>Der er godt nok ikke meget information om bundkort på medion.de...

Nej, jeg kan ihertilfald ikke finde noget om det

>Jeg fandt et tysk forum hvor en af brugerne mente at Medion 9901 og MS-
>6154 er det samme board, om han har ret ved jeg ikke.

Efter at have sammenlignet med billedet af MS 6154, kan jeg desværre
sige at det ikke er samme board.

>Hvis det ikke er det kort skal der nok lidt detektivarbejde til at finde
>ud af hvad det så er for et.

Ja, der er ski sværrere end jeg først troede

>For det er nok ikke produceret af medion.

Næh, andre mener at de bruger MSI, men de har ikke noget der hedder
9901 eller 6190, SURT

mvh Falcon

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-03 20:07

Falcon wrote:
> Jeg har fået fat i et bundkort hvor der står flg.
> Medion 9901
> ver:1 6190
> men jeg mangler en manual

Medion-pc'ere plejer at have Microstar-bundkort i sig. (MSI)

http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_list.php?kind=1&CHIP=17&NAME=Archives

Der er ikke noget MS-6190, så det er nok en OEM-model.

Du kan være heldig at det bare er en omdøbt model af et andet af MSI's
bundkort, så manualen er den samme.

Fra : Falcon

Dato : 30-09-03 22:05

On Tue, 30 Sep 2003 21:06:55 +0200, "Jens C. Hansen [Odense]"
<"jens[±]greylion[=]dk"> wrote:

> [...]
Der står desuden M6190Z9910839289 hvis det hjælper.

>Medion-pc'ere plejer at have Microstar-bundkort i sig. (MSI)
>
>Der er ikke noget MS-6190, så det er nok en OEM-model.

Lyder meget sandsynlig

>Du kan være heldig at det bare er en omdøbt model af et andet af MSI's
>bundkort, så manualen er den samme.

Spørgsmålet er bare, hvilken?

mvh Falcon

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-03 08:34

Falcon wrote:

> Spørgsmålet er bare, hvilken?

Er du doven eller hvad? Anyway, jeg ledte MSI's bundkort igennem, og
søgte videre; Det ser ud til at MS-6190 har ZX-chipset.

Der er ingen af MSI's officielle bundkort der har ZX-chipset, men da det
har samme pin-out som BX-chipset'et, så har MSI garanteret genbrugt et
af deres andre bundkort-designs, så find det BX-bundkort der ligner mest
og hent manualen til det.
Det er 99% sikkert at stikkene sidder på samme måde i dit bundkort.

Eneste forskel vil være, at max. mængde RAM i dit bundkort er 256 MB
(ialt), og at et af PCI-slot'ene ikke kan bruges som Bus-master.

Tag evt. også en god lampe og se efter med lup om der i forvejen er
markeret, hvilke stik der skal sidde hvor.
RST = Reset, SPK = Speaker osv..

Du kan desuden nøjes med at montere de to ledninger til power-knap for
at starte op, resten er ikke strengt nødvendige.
Speakeren er en god ide at få sat til også, så den bipper hvis der er
noget galt.

Fra : JK

Dato : 30-09-03 21:08

On Tue, 30 Sep 2003 17:57:57 +0200, Falcon <jornlundtoft@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>
>men jeg mangler en manual så jeg kan se hvor reset og strømstik kal
>sidde, så jeg ikke risikerer at brænde bundkortet af ved at forbytte

Hent aida32 og se hvad bundkortet hedder.

http://www.webattack.com/get/aida32.shtml

freeware

hilsen

John

Fra : CHIP

Dato : 30-09-03 21:24

JK <john@mailzone.com> wrote in news:1jojnvcvshvp9u1t193dr0ndnudpolumeo@
4ax.com:

> Hent aida32 og se hvad bundkortet hedder.
>
> http://www.webattack.com/get/aida32.shtml
>
> freeware
>
> hilsen
>
> John

hehe...Det kræver vel at bundkortet er monteret ;)

Spøg til side, linket jeg sendte virker vist ikke direkte men siden her
bekræfter at det er et MSI 6190, og der er links til Jumper settings, BIOS
update, und so weiter ;) http://www.cosiworld.de/md9901.html
OBS! Manualen er på ikke på Tysk

\CHIP

Fra : Falcon

Dato : 30-09-03 22:21

On Tue, 30 Sep 2003 20:23:35 +0000 (UTC), CHIP <no@spam.com> wrote:

Hej Chip (hedder konen så Chap, sorry jeg kunne ikke lade være )

> [...]
>bekræfter at det er et MSI 6190, og der er links til Jumper settings, BIOS

TUSINDE Tak, det var lige det jeg søgte, jeg skylder dig en øl eller

mvh Falcon

Fra : Falcon

Dato : 30-09-03 22:11

On Tue, 30 Sep 2003 22:08:04 +0200, JK <john@mailzone.com> wrote:

>Hent aida32 og se hvad bundkortet hedder.
>
>http://www.webattack.com/get/aida32.shtml

Tak for forslaget, men det kræver jo at bundkortet er sat til strøm,
og det var jo netop det, som var problemet

Falcon

Fra : Finn og Angela

Dato : 30-09-03 19:07

"Falcon" <jornlundtoft@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> men jeg mangler en manual så jeg kan se hvor reset og strømstik kal
> sidde, så jeg ikke risikerer at brænde bundkortet af ved at forbytte

Formodentlig et Msi bundkort (check deres hjemmeside og download en
manual) -

Hilsen Finn