Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Hjælp til lønberegning
Fra : Gunnar007

Dato : 30-09-03 16:13

Min arbejdsgiver har fucket op i min løn..
De har ikke udbetalt løn i en månede.
Jeg skulle ha haft løn for 189 timer den ene måned.
Og i denne måned 160 timer.

Jeg har et fradrag, som jo ikke er brugt i sidste måned, men denne her måned
giver de mig to månedeslønne til et månedsfradrag..Går det ??

Nogen som har et godt regneark, hvor jeg kan regne ud hvad jeg reelt skulle
ha ud, hvis jeg selv taster fradrag, trækprocent, timeløn, pension, am, atp,
sp

Jeg mener at de har snydt mig for 2200,- men det kunne være rart at renge
efter selv..

Hilsen G.

Fra : Nico de Jong

Dato : 30-09-03 17:29

"Gunnar007" <oo7@teamsos.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har et fradrag, som jo ikke er brugt i sidste måned, men denne her
måned
> giver de mig to månedeslønne til et månedsfradrag..Går det ??

For mange år siden har jeg spurgt skattevæsenet om det (rettere sagt:
arbejdsgiverkontrollen i min daværende kommune). De sagde at man kunne få 2
fradrag i måneden efter, hvis man ikke fik sit fradrag i indeværende måned.
Så, hvis det ikke er lavet om i mellemtiden, så kan du få et fradrag mere.
Hvad med at sige at de skal bruge det næste måned ? Så går det jo lige op

Nico

Fra : Bamse

Dato : 30-09-03 18:54

det korte af det lange er at fejlen ligger hos arbejdsgiver, så derfor skal
du kompenseres for dit tab på den ene eller anden måde...

------------------------------------

Fra : Michael H

Dato : 30-09-03 20:05

Der er jo kun et svar - gå i fagforeningen!

Har du ikke haft råd til at melde dig ind der - så kan du læse alle reglerne

www.toldskat.dk

Men et simpelt svar vil være
løn
herfra trækkes 9% (SP-bidrag 1% og AM-bidrag 8%)
Skatten udregnes som ((løn-(AM/SP-bidrag og ATP) dette fratrækker du dit
månedsfradrag og runder ned til hele 10 krone)*trækprocent)=skattebeløb) -
betaler du pension skal dette fratrækkes i lighed med ATP!

Din løn bliver herefter løn-sp-AM-ATP-skat

Har du betalt for meget i skat (pga. manglende fradrag) kan du jo glæde dig
til at få penge tilbage næste forår - og skattevæsenet betaler meget gode
skattefri renter af beløbet!

Fra : David T. Metz

Dato : 01-10-03 14:10

Gunnar007 kalligraferede, i news:blc6h8$g8d$1@news.cybercity.dk
> [...]
> Jeg har et fradrag, som jo ikke er brugt i sidste måned, men denne
> her måned giver de mig to månedeslønne til et månedsfradrag..Går det

Ja. Du mister ingen penge - uanset hvad Bamse tilsyneladende tror. Det
værste der kan ske er at du betaler for meget i kildeskat og så får du bare
pengene tilbage når du får din årsopgørelse fra skattevæsenet. Endda med
skattefrie renter oveni - bedre end nogen bankkonto kan give dig.

Hvis det giver dig et problem her og nu med din likviditet (dvs. hvor mange
penge du har i hånden) kan du gøre flere ting:

Sig det til lønkontoret at de glemte at udnytte dit fradrag i en måned - så
burde de rette fejlen.

Hvis de ikke vil så:
Ring til skatteforvaltningen i din kommune og forklar problemet. Tag evt.
selv derop og medbring sidste lønseddel. På den baggrund kan du få et nyt
skattekort med større fradrag resten af året.

Hvis du ikke har likviditetsproblemer, så glæd dig over at du har sat
opsparing ind på en konto hos Danmarks sikreste og højst forrentende bank:
Told og Skat.

David

--
Bo Warming: "GLISTRUP er en bornholmsk jackass"

Fra : Carsten

Dato : 01-10-03 17:54

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk> skrev i en meddelelse news:blejn6$h7i$1@sunsite.dk...

> Hvis de ikke vil så:
> Ring til skatteforvaltningen i din kommune og forklar problemet.

Du behøver ikke spilde tid på at ringe - gør det selv via nettet Told &Skat giver dig
adgang og vupti,

2 dage efter har du nyt skattekort enten via E-boks (1-dag hurtigere) eller snailmail som
B-Post

Fra : Peter Thomsen

Dato : 04-10-03 19:03

David T. Metz wrote:

> Hvis du ikke har likviditetsproblemer, så glæd dig over at du har sat
> opsparing ind på en konto hos Danmarks sikreste og højst forrentende
> bank: Told og Skat.

Det siger I godt nok ... men hvis man får 4% på sin bankkonto, så er det vel
ikke helt sandt ?!

--
Regards, yours truly madly
(-: Peter Thomsen

Remove "NOSPAM_" if you want to mail me.

Fra : David T. Metz

Dato : 06-10-03 14:10

Peter Thomsen kalligraferede, i news:bln1df$1uj6$1@news.cybercity.dk

> Det siger I godt nok ... men hvis man får 4% på sin bankkonto, så er
> det vel ikke helt sandt ?!

Jo. De 4% er pro anno og du betaler skat af dem. De 2% "procenttillæg" er i
det her tilfælde fra ultimo august til ca. april/maj (når årsopgørelsen
kommer) og der skal ikke betales skat af dem. Med en marginalskat på fx 42%
(inkl bruttoskat) svarer det altså til en rente på ca. 4,5%. Det er trods
alt ikke helt let at finde i en bank.

David
--
Bo Warming: "GLISTRUP er en bornholmsk jackass"

Fra : Peter Thomsen

Dato : 06-10-03 15:22

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk> wrote in message

> til en rente på ca. 4,5%. Det er trods alt ikke helt let at finde i
> en bank.

Det er sandt !