Nu ryger garantien vel...
Fra : Ukendt

Dato : 30-09-03 16:13

Godeftermiddag.
Jeg overvejer kraftigt at skifte den lettere larmende køler på mit abit
NF7-S ud med en zalman, men gør jeg det, ryger garantien på kortet vel?
Og det samme gælder sikkert også for grafikkort og zalmanprofiler?

Fra : HKS

Dato : 30-09-03 16:17

"Øistein Wind Willassen" <oistein(dot)wind(snabel - a)gmx(dot)net> wrote in
message news:3f799d6c$0$177$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> NF7-S ud med en zalman, men gør jeg det, ryger garantien på kortet vel?
> Og det samme gælder sikkert også for grafikkort og zalmanprofiler?

De fleste chipsæt kølere kan skiftes ret nemt. Og hvis der skulle gå noget i
stykker senere hen kan den gamle da bare sættes på igen.

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-03 20:40

> De fleste chipsæt kølere kan skiftes ret nemt. Og hvis der skulle gå noget
> stykker senere hen kan den gamle da bare sættes på igen.

Det er rigtigt, men det rykker vel ikke på det faktum, at garantien
principielt ryger så snart den originale køler pilles af og erstattes med en
anden.
Hvis nu mit kort skulle gå i stykker 2 måneder efter monteringen af den nye
køler, så kan jeg ikke få sælger(eller Abit) til at reparere det, selvom
fejlen ikke ligger i chipsættet... eller hvad?

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 30-09-03 21:26

Øistein Wind Willassen wrote:
> Det er rigtigt, men det rykker vel ikke på det faktum, at garantien
> principielt ryger så snart den originale køler pilles af og erstattes
> med en anden.

Det gør den. Uden tvivl. Men er det så slemt? Min køler på mit Abit NF7
generer mig da ikke nævneværdigt!?

> Hvis nu mit kort skulle gå i stykker 2 måneder efter monteringen af
> den nye køler, så kan jeg ikke få sælger(eller Abit) til at reparere
> det, selvom fejlen ikke ligger i chipsættet... eller hvad?

Tja, mon ikke de jura-studerende (eller hvem der nu sidder der) i
jura-gruppen ved noget?

--
Martin K

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-03 22:29

> Det gør den. Uden tvivl. Men er det så slemt? Min køler på mit Abit NF7
> generer mig da ikke nævneværdigt!?

Den blæser der sidder herhjemme er p.t. den største støjkilde i mit kabinet,
sammen med blæseren på mit club3d radeon 9700... Så den skal væk

> Tja, mon ikke de jura-studerende (eller hvem der nu sidder der) i
> jura-gruppen ved noget?

Hmm.. Det ved de nok. Jeg prøver engang at spørge dem...

Fra : Henrik Petersen

Dato : 11-10-03 10:07

"Øistein Wind Willassen" <oistein(dot)wind(snabel - a)gmx(dot)net> skrev i
en meddelelse news:3f799d6c$0$177$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> NF7-S ud med en zalman, men gør jeg det, ryger garantien på kortet vel?
> Og det samme gælder sikkert også for grafikkort og zalmanprofiler?

Du har ingen garanti, men en reklamationsret, garenti er noget du får ud
over din reklamationsret(2år)....fx elgiganten der har 30 dages fuld retur
ret.....det du har er at sælger gider stå pænt og høre på hvad du har at
sige ikke andet....
henrik

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 11-10-03 10:10

In article <bm8h6n$1rr5$1@news.cybercity.dk>, Henrik Petersen wrote:

> [...]
> ret.....det du har er at sælger gider stå pænt og høre på hvad du har at

Ovenstaaende er sandt, der skal dog lige laegges til, at
det foerste 6 mdr. af reklemationsperioden formodes en vare defekt
ved koebet og _saelgende part_ _skal_ udbedre fejlen uanset.

I de resterende 18 mdr. skal _koeber_ bevise at fejlen var tilstede
ved koebstidspunktet, hvis han/hun skal goere sig forhaabninger om
at faa varen ombyttet/repareret.

Thomas, Vanloese