Gemme et dataset
Fra : Harald

Dato : 30-09-03 15:39

Hvordan gemmer man et komplet dataset i et dynamisk array, f.eks.

Jeg åbener en TQuery som så indeholder 100 records, disse 100 records skal
nu puttes ind i mit dynamiske array således at jeg senere efter at TQuery er
lukket igen kan hente dataerne fra det dynamiske array.

Det skal benyttes fields (eller lign.) i det dynamiske array således at jeg
kan benytte functionerne AsString, AsDate osv.

Jeg bruger Delphi 7 pro.

Jeg har forsøgt mig med følgende, der dog ikke virker de enkelte fields i
mit array indeholder intet bagefter.

var
Query : TQuery;
testdata : array of TFields;

var
i,y : integer;
begin
Query.Open; // en stak records
i:=0;
while not Query.Eof do
begin
inc(i);
SetLength(testdata,i);
testData[i-1]:=TFields.Create(nil);
for y:=0 to Query.FieldCount-1 do
testData[i-1].Add(Query.Fields.Fields[y]);
Query.Next;
end;
end;

--------------
Mvh
HK

Fra : Flozzy

Dato : 05-10-03 06:56

Hej Harald

Jeg ved ikke, om du kan bruge denne fremgangsmåde, som virker fint for mig:

type
MyRec = record
BrugerNavn: String;
Adgang: String;
{osv...}
end;

var RecArr: Array of MyRec;

procedure TForm1.EtEllerAndet(Sender: TObject);
var i,Max: Integer;
begin
Max := Table1.RecordCount;
SetLength(RecArr, Max);
for i := 0 to Max - 1 do
begin
with RecArr[i] do
begin
with Table1 do
begin
BrugerNavn := FieldByName('Brugernavn').AsString;
Adgang := FieldByName('Adgang').AsString;
end;
end;
Table1.Next;
end;
end;

Mvh Flozzy

Fra : Harald

Dato : 05-10-03 09:26

"Flozzy" <jje@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Harald
>
> Jeg ved ikke, om du kan bruge denne fremgangsmåde, som virker fint for
mig:

Nej det kan jeg desværre ikke. Jeg har flere forskellige tabeller som
indeholder forskellige data og kun en enkelt procedure som skal indlæse
disse data.

/HK

<klip>

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-03 09:51

"Harald" <news10@-REMOVE-THIS-kroning.dk> wrote in message

> Nej det kan jeg desværre ikke. Jeg har flere forskellige tabeller som
> indeholder forskellige data og kun en enkelt procedure som skal
indlæse
> disse data.

Kan du ikke bruge en memory table? Der er flere tilgængelige, f.eks.
kbmMemtable.

Fra : Harald

Dato : 05-10-03 10:16

"Uffe Kousgaard" <look_at_www.routeware.dk> skrev i en meddelelse
> "Harald" <news10@-REMOVE-THIS-kroning.dk> wrote in message

> indlæse
>
> Kan du ikke bruge en memory table? Der er flere tilgængelige, f.eks.
> kbmMemtable.

Det lyder som en mulighed, det vil jeg kikke på.

http://www.components4programmers.com/products/kbmmemtable/index.htm

/HK