PHP Webmail ?
Fra : Ingrid

Dato : 30-09-03 14:52

Findes der et nemt Webmail program (i PHP) som kan læse en mailboks (POP3)
og sende en mail med et vedhæftet fil. Den skal gerne virke uden at man
behøver en database, og uden yderlige komponenter på serveren.

Findes sådan noget overhovedet ?

Jeg har prøvet at finde en men har ikke fundet et endnu. Men nu er jeg også
ret nybegynder indenfor PHP verden.

På forhånd tak for hjælpen !

Ingrid

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 30-09-03 15:36

Ingrid wrote:
> [...]
>
> Findes sådan noget overhovedet ?
>
> Jeg har prøvet at finde en men har ikke fundet et endnu. Men nu er jeg også

http://www.php-faq.dk/index.php?faq=22

mvh
Johan

Fra : Ingrid

Dato : 30-09-03 19:28

Ja fedt nok, hvor kan man så henvende sig ?

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 30-09-03 20:21

Ingrid wrote:
> Ja fedt nok, hvor kan man så henvende sig ?

Citat php-faq: ...masser af glimerende scripts på http://hotscripts.com
indenfor alle kategorier, som er lige til at installere.

Hvis det ikke giver det ønskede så prøv at søge på google, der er
gevaldigt mange scripts derude :)

Problemet er at der kommer for mange af den slags spørgsmål, så hvis
ikke det virker som om der er gjort en ret seriøs indsats for at finde
noget selv, så gider _jeg_ ikke sidde og lede nettet igennem for dig,
jeg tror de fleste andre har det ligesådan.

Du vil gerne have det til at køre uden database, og det bliver nok svært
at finde, men hvis du finder et der ser godt ud _med_ database, så er
det ikke spor umuligt at lære sig så meget php så man kan skrive det om
til at arbejde med et filsystem i stedet.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Peter Brodersen

Dato : 01-10-03 01:42

On Tue, 30 Sep 2003 21:20:59 +0200, Jesper Brunholm
<nospam@brunholm-scharff.dk> wrote:

> [...]
>noget selv, så gider _jeg_ ikke sidde og lede nettet igennem for dig,
>jeg tror de fleste andre har det ligesådan.

Når det er sagt, så findes der også meget bras derude. Jeg kan godt
forstå, at folk spørger.

Man kan så altid anmode om et mere detaljeret spørgsmål - altså om det
bare skal være en færdig pakke eller om personen bare kan acceptere fx
en PHP-klasse til at læse fra en POP3-postkasse, og en anden klasse
til sende mails med attachments, etc.

Jeg synes personligt ikke, at det php-faq-svar er dækkende. Det har en
let nedladende tone, og henvisningen dertil er sjældent en egentlig
hjælp. Forstået på den måde, at hvis man henviser dertil, og den
oprindelige spørger ikke er kommet videre, så har man ikke bidraget
med noget (uanset hvor ret, man så måtte have). Ikke engang mere end
hvis man slet ikke skrev noget svar i første omgang.

Det handler om formidling.

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: i dag (og ikke idag)

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 01-10-03 08:06

Peter Brodersen wrote:
> [...]
> med noget (uanset hvor ret, man så måtte have). Ikke engang mere end
> hvis man slet ikke skrev noget svar i første omgang.

Jah, men det handler også om at man ikke skal tro alt alt ligges i ens
hænder, uden man gør en indsats.

Jeg kan svare for mig selv - jeg går altid ind på Hotscripts.com og
søger på scriptet - i dette tilfælde webmail. Og jeg kan sige at nr. 2 i
listen over resultater ser ud til at være hvad Ingrid leder efter?

Så jeg ser ikke problemet.

mvh
Johan

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 01-10-03 12:29

Peter Brodersen wrote:

> Når det er sagt, så findes der også meget bras derude. Jeg kan godt
> forstå, at folk spørger.

Det kan jeg også, men igen: det skal fremgå at de selv har forsøgt, og
jeg vil gerne vide en del om hvad de har forkastet og hvilke kriterier
der gør noget 'godt' hvis jeg skal begynde at søge efter softwarepakker
til andre.

Jeg har ikke lige et par stykker jeg bruger jævnligt - hvad med jer andre?

> Jeg synes personligt ikke, at det php-faq-svar er dækkende. Det har en
> let nedladende tone, og henvisningen dertil er sjældent en egentlig
> hjælp.

Det er jeg faktisk enig i. Svaret kunne bla. med fordel udvides med en
smule om hvilke oplysninger der skal til for at man kan håbe på hjælp i
gruppen.

Jeg er decideret uenig i formuleringen 'PHP gruppen formål [sic] er ikke
udveksling af kode - men at hjælpe med at frembringe en kode', det står
der intet om i fundatsen, som bare snakker om 'php-relaterede emner'
<http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.internet.webdesign.serverside.php>.

Det er vel udmærket php-relateret at snakke om brugbarheden af diverse
php-scripts?

Man kunne forestille sig at folk opfordres til selv at gøre en indsats
ved at finde et par scripts frem og linke til dem idet de spørger om
hvad der er godt og hvilke behov de lægger mest vægt på i det de søger
en løsning til.

Den aktuelle forespørgsel er faktisk et udemærket eksempel på at
spørgeren ikke nødvendigvis er avers overfor selv at lære php og arbejde
med det.

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik i front - <http://www.phonixfolk.dk/>
H.C. Andersen-Centret: <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : Peter Thomsen

Dato : 04-10-03 22:45

Johan Holst Nielsen wrote:

> http://www.php-faq.dk/index.php?faq=22

Se, når jeg åbner denne side ser jeg ingen svar ...
--
Regards, yours truly madly
(-: Peter Thomsen

Remove "NOSPAM_" if you want to mail me.

Fra : Martin C. Petersen

Dato : 30-09-03 20:25

Ingrid wrote:
> [...]
> (POP3) og sende en mail med et vedhæftet fil. Den skal gerne virke
> uden at man behøver en database, og uden yderlige komponenter på
Måske den her (har ikke selv prøvet den):
http://nocc.sourceforge.net/

Martin

Fra : Kasper Garnæs

Dato : 30-09-03 21:59

Ingrid <kysbrudenNOSPAM@gmx.net> wrote:
> [...]
> (POP3) og sende en mail med et vedhæftet fil. Den skal gerne virke
> uden at man behøver en database, og uden yderlige komponenter på

Du kan jo prøve Uebimiau (http://www.uebimiau.org/) - det lader umiddelbart
til at kunne opflyde dine krav.

Mvh.
Kasper Garnæs

Fra : Ingrid

Dato : 01-10-03 10:11

Tak til dem der gad at svare!

Nu plejer jeg at programmere i ASP, og det var første gang jeg henvendte mig
til PHP nyhedsgruppe.

Og jeg må sige at jeg er meget skuffet, man bliver altså behandlet meget
bedre i ASP gruppen.

Den FAQ i har er fint, men den kan ikke bruges til noget som helst, for
selvfølgelig havde jeg allerede søgt på google og hotscripts.com , men jeg
fandt ikke det jeg leder efter.

Og så troede jeg at man kunnen spørge i nyhedsgruppen, det kan man så
åbenbart ikke. Sikkert noget vrøvl !

Ingrid

Fra : Michael Jensen

Dato : 01-10-03 10:47

Ingrid wrote:
> Tak til dem der gad at svare!
[SNIP]
> Og så troede jeg at man kunnen spørge i nyhedsgruppen, det kan man så
> åbenbart ikke. Sikkert noget vrøvl !
Nu var det jo meget svært ud fra dit første indlæg at vide at du havde søgt
på både google og hotscripts eftersom du ikke nævner dette. Du havde helt
sikkert fået nogle mere brugbare svar hvis du klart havde formuleret i dit
indlæg, hvad du havde gjort for at finde det.
Der er desværre for mange der forventer at få serveret et script uden selv
at gøre lidt for at finde det.

En lille hurtig søgning på goggle.com giver da nogle udemærkede resultater :
http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=php+webm
ail+pop3+attachment

Jeg syntes da SquirrelMail ser fin ud (uden at have noget kendskab til dette
andet en 5 minutters læsning om projektet)
NOCC skulle heller ikke være dårligt.

Hos jay.net bruger de http://www.horde.org/imp/ som jeg syntes fungere
fantastisk. Jeg har ikke oplevet nogle problemer.

Gik lidt på søgningen på google.com der skulle gerne være noget du kunne
bruge.

Michael Jensen
Michael[SNABEL]ogj[PRIK]DK

Fra : Ingrid

Dato : 01-10-03 13:23

> Du kan jo prøve Uebimiau (http://www.uebimiau.org/) - det lader
umiddelbart
> til at kunne opflyde dine krav.
>
> Mvh.
> Kasper Garnæs

En MEGET stor tak til Kasper for at sende mig denne link, det var netop
sådan noget jeg leder efter, og den virker i øvrigt fremragende (har lige
testet det !)

Se - man kan da sagtens bruge en nyhedsgruppe til at hjælpe hinanden ...

Ingrid

Fra : Kasper Garnæs

Dato : 01-10-03 15:27

Ingrid <kysbrudenNOSPAM@gmx.net> wrote:

> En MEGET stor tak til Kasper for at sende mig denne link, det var
> netop sådan noget jeg leder efter, og den virker i øvrigt fremragende
> (har lige testet det !)

Det var så lidt - jeg er glad for at du kunne bruge det til noget.

> Se - man kan da sagtens bruge en nyhedsgruppe til at hjælpe hinanden

I forbindelse med de andre indlæg, der har været i denne tråd, vil jeg dog
lige nævne at Uebimiau rent faktisk findes på hotscripts.com:
http://www.hotscripts.com/Detailed/11301.html.

Kasper