Psykisk opbakning
Fra : Lene

Dato : 30-09-03 14:02

Hov, kom til at sende den i utide- her kommer fortsættelsen:

Nå, men nu viser det sig at en af havnemisserne har fået killinger. Jeg har
ikke kunnet se at hun var gravid, temmelig mærkeligt, men det kan vel også
lade sig gøre. Alle hunmisserne får p-piller, men jeg er jo ikke herre over
at hun evt. går ud og kaster den op igen. Det må være det der er sket. Nu er
det jo at jeg godt ved hvad jeg er nødt til at gøre- altså køre til dyrlægen
og lade dem sove ind. Men for F...! Jeg kan næsten ikke holde det ud, for de
har fået øjne og ser ganske bedårende ud! Vil I ikke godt bestyrke mig i, at
det er ikke sjovt at være vildkat, det er ikke sjovt at skulle være ude om
vinteren, selv om jeg gør hvad jeg kan for at hjælpe dem med varme o.s.v.
Giv mig mod til at køre til dyrlægen!!

K.H. Lene, Vol au Vent, Molly & alle havnem(b)isserne

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 30-09-03 14:38

"Lene" <lene@satzone.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Giv mig mod til at køre til dyrlægen!!
>
> K.H. Lene, Vol au Vent, Molly & alle havnem(b)isserne

Hej Lene.

Jeg ville frygtelig gerne give dig den opbakning, du har brug for. Men jeg
står selv lidt i den samme situation. Jeg får hver aften besøg af en vild
hankat. Han er kommet hver eneste dag i ca. 2 måneder. Det var fra starten
meningen, at han skulle indfanges, men jeg har nok gået med et lille naivt
håb om, at han ville blive tam, så han kunne indleveres på et internat og
derefter få et hjem. Men jeg ved jo godt, at det nok ikke kommer til at ske
. Så bliver han indleveret hos dyrlægen, bliver han formentlig bare
aflivet. Og det er vel for pokker også bedre end et usselt katteliv i sne og
frost! Men det er alligevel bare så svært. For man kommer jo til at holde af
kræet, selvom han både hvæser og sprutter, når man stikker hænderne for
langt frem (jeg ved det.....endnu en god grund til at gøre det)!

Så nej....mod kan jeg nok ikke give dig, men jeg kan i hvert fald sætte mig
ind i, hvordan du har det. Men det håber så jeg der er andre der kan. Og så
vil jeg ellers følge flittigt med i denne tråd, og håbe på, at jeg i samme
åndedrag kan få lidt mod til min mission .

M.v.h.

Helle Frederiksen.

Fra : Kate

Dato : 01-10-03 19:51

"Lene" <lene@satzone.com> wrote in

> Giv mig mod til at køre til dyrlægen!!

Uhhh, det var dog en svær og grim en
Men jo, du er nødt til at køre til dyrlægen, for hvad er alternativet?
Sultne, kolde misser, der ikke får noget sjovt liv specielt ikke hvis
vinteren bliver hård. Dem som overlever vil til foråret bliver
kønsmodne og hvad så med de katte og evt. killinger.

Indrømmet tanken om at aflive dyr, som ellers er raske og livlige
generer mig, men som du selv er inde på, hvad er perspektivet
Alligevel gør tanken mig meget trist!

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Lene

Dato : 02-10-03 08:41

Tak Kate!
Som du selv skriver gør det ondt. Livet er barsk for sådan nogle udemisser,
og vi har altså 11 i forvejen, som får hvad de skal have af omsorg og alt
det andet. Men jeg er fej, jeg vil se om min mand vil køre ned med dem.
Pokkers!!!
MVH Lene

Fra : Kate

Dato : 02-10-03 21:58

> Men jeg er fej, jeg vil se om min mand vil køre ned med dem.
> Pokkers!!!

Jeg forstår dig ganske udmærket, men hold fast i at du gør det eneste
rigtige og at et eller andet sted må man trække grænsen. Der er jo også
noget økonomi i at fodre 11 katte. Hellere 11 raske og velfodrede end
måske 20 som mistrives fordi du bare ikke _kan_ klare så mange katte.