Fugle udenfor om natten .......på denne år~
Fra : JJH

Dato : 30-09-03 13:22

Hej NG

Jeg bor i et villakvarter op til skov og eng - lige ved den nordlige del af
Susåen.

Hver aften ved 21 til 22 tiden - har vi en fornøjelig kvidren af fugle i
trætoppene, som består af høje fyrtræer. Efter en times tid bliver der ro.
Hvis vejeret som det var sidste nat, meget klart - høres de igen ca kl.
01.00 eller deromkring. Sidste nat holdt de en hel stikvej vågen. Jeg undre
mig over hvilke fugle der rumstere så meget om natten på denne årstid?
Kan det mon være ugler - der jo er en ret stor fugl. De starter blidt op med
en "trille", lige som en gammeldags boldfløjte, af dem med en lille kugle i.
Senere, specielt hvis en kat kommer forbi, bliver det mere temperamentsfuldt
og lyder som skrig. Jeg har ikke set så meget som skyggen af fuglen eller
efterladenskaber. Men jeg ved vi har mange skader og deres reder som andre
fugle vel sagtens kan overtage. Ligeledes har vi svaler og et par enkelte
murseglere. Fra skoven og enge kommer musvågen og falke på besøg. Musvåger
miaver som en kat eller kommer med skrig........det lyder ikke som den. For
et år siden havde vi en duehøg i haven.

Ved nogen hvilke fugl/fugle vi har på besøg om natten?

Hilsen Jette

Fra : Erik Agertoft

Dato : 30-09-03 22:01

On Tue, 30 Sep 2003 14:22:21 +0200, "JJH" <hansenj@post1.tele.dk>
wrote:
>Ved nogen hvilke fugl/fugle vi har på besøg om natten?

Hvis de ligefrem kvidrer, tror jeg ikke, det er ugler.

Mon ikke det er rødhalsen, evt bakket op først på aftenen af en
gærdesmutte?

Venlig hilsen
Erik

Fra : Stig Linander

Dato : 01-10-03 21:20

Tue, 30 Sep 2003 14:22:21 +0200, skrev JJH bl.a. ...

> [...]
> tid bliver der ro.

> Ved nogen hvilke fugl/fugle vi har på besøg om natten?

Mit gæt: Stære.
De samles i store flokke for tiden - og ikke kun i Tøndermarsken.
Jeg har selv den sidste uges tid haft fornøjelsen af 150-200 Stære
i min baghave og i nabohaverne.

Mange hilsner,

Stig.
--
Stig Linander | Farum - Denmark | http://www.linander.dk/stig/
The Ophiuchan | 55d49'N 12d21'E | mail: "Who am I?" on Home Page

Fra : JJH

Dato : 07-10-03 16:53

> [...]
> De samles i store flokke for tiden - og ikke kun i Tøndermarsken.
> Jeg har selv den sidste uges tid haft fornøjelsen af 150-200 Stære

Hej Stig
De stære du har/haft besøg af, "larmer" de også om natten?
Jeg synes ikke at have lagt mærke til dem før - kun visuelt.
Men det er da rigtigt nok, vi har mange af dem i haven.

Hilsen Jette

Fra : Stig Linander

Dato : 07-10-03 21:50

Tue, 7 Oct 2003 17:53:27 +0200, skrev JJH bl.a. ...

> De stære du har/haft besøg af, "larmer" de også om natten?

Det har jeg ikke bemærket. Jeg har mest bemærket dem om morgenen,
hvor de har siddet og "larmet" i et par høje graner. I weekenden
blev den ene af granerne fældet, men de sad stadig og "larmede" i
det andet i går morges.

Mange hilsner,

Stig.