Min kat bider negle
Fra : Kim Bengtsson

Dato : 30-09-03 11:47

Hej

Jeg har et problem med at min ene kat bider negle. Han bider dem så langt
ned at jeg ikke kan klippe dem.
Er der nogen der har en ide om hvad grunden kan være. Hans negle er meget
flossede og ødelagte....... Hmmm negle det hedder vel egentlig klør. Men
problemet er det samme

Mvh Kim

Fra : Camilla Baird

Dato : 30-09-03 12:24

On 30/09/03 12:46, in article
3f795efc$0$54781$edfadb0f@dread11.news.tele.dk, "Kim Bengtsson"
<kim.frydendahl@mail.dk> wrote:

> [...]
> flossede og ødelagte....... Hmmm negle det hedder vel egentlig klør. Men

Flossede kløer er ofte et tegn på slid eller foderproblemer eller en
kombination.
Hvad fodrer du dine katte med?
Kommer de ud? Ved slagsmål eller flugt kan kløerne godt blive så slidte, at
de flosser.
Nogle katte er bedre til det med pedicuren end andre Flossede kløer vil
som regel irritere de fleste katte nok til at de selv vil forsøge at rense
de løse kloskaller af.
Mvh Camilla

--
Camilla Baird mail@korat.dk
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Kim Bengtsson

Dato : 30-09-03 13:43

"Camilla Baird" <mail@korat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
vil
> som regel irritere de fleste katte nok til at de selv vil forsøge at rense

Hej Camilla

Jeg ved ikke med slid det er en indekat, jeg fodrer med hills så det burde
vel være ok ? Min anden kant har fine klør, så det kan være det med
pedicuren

Mvh Kim

Fra : Kate

Dato : 01-10-03 19:45

Camilla Baird <mail@korat.dk> wrote in

> Flossede kløer er ofte et tegn på slid eller foderproblemer eller en
> kombination.

Mowgli bider også sine bagkløer, og det gjorde Oliwer også. Alle mine
katte har fået Hill's hele deres liv og ingen af de andre gør det/har
gjort det og de er alle indekatte.

Da Oliwer gjorde det må jeg indrømme at jeg tænkte på om han måske
kedede sig eller havde en hovedfejl (Hint: Oliwer var temmelig
anderledes end andre katte jeg har kendt , men da jeg opfatter
Mowgli som meget velfungerende og normal, som en kat nu kan være, så
har jeg valgt at se det som noget nogle katte åbenbart bare gør.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 01-10-03 21:58

In article <3f7b209b$0$48914$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Kate
<km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote:

> Mowgli bider også sine bagkløer, og det gjorde Oliwer også.

Det gør mine osse. Jeg har altid haft opfattesen af, at det var
temmelig normalt. Har læst om det i kattebøger og sådan...
Især Ditte kan drive mig til vanvid lige på det tidspunkt, hvor lyset
er slukket og man er ved at falde i søvn. Og så bliver man opmærksom på
den dér gnave-lyd fra kurven ovenpå klædeskabet..

Fra : Tommy Fer Christense~

Dato : 30-09-03 19:58

"Kim Bengtsson" <kim.frydendahl@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har et problem med at min ene kat bider negle. Han bider dem så langt
> ned at jeg ikke kan klippe dem.

Klipper du dem????

mvh Tommy Fer

Fra : Kim Bengtsson

Dato : 30-09-03 20:28

Hej

Ja jeg gør så men da jeg ville klippe dem her i dag havde han bidt dem
længere ned end jeg ville ha turde og klippe dem.

Mvh Kim
"Tommy Fer Christensen" <tommyfer@dkfritidmotorcykel.Fjerndette.dk> skrev i
en meddelelse news:blcjn1$1a2o$1@news.cybercity.dk...