Hvilket net køre Tele2mobil på?
Fra : insideout

Dato : 30-09-03 11:07

Mvh
Henrik

Fra : Doktoren

Dato : 30-09-03 11:20

Taget fra hjemmesiden:
"....Du er med Tele2Mobil Online godt dækket ind. Vi benytter Sonofons
net og har en dækning i Danmark på mere end 97%. I enkelte områder kan
der være nedsat dækning på grund af træer og bygninger m.v.

Du kan ikke benytte Tele2Mobil Online i udlandet..."

Det er lidt surt at de ikke dækker i udlandet.. .:(

Fra : insideout

Dato : 30-09-03 11:44

"Doktoren" <REMOVElkh79@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> net og har en dækning i Danmark på mere end 97%. I enkelte områder kan
> der være nedsat dækning på grund af træer og bygninger m.v.

Og der har jeg endda været og har overset dette surt .

> Du kan ikke benytte Tele2Mobil Online i udlandet..."
> Det er lidt surt at de ikke dækker i udlandet.. .:(

Det er jeg lige glad med, jeg er træt af at betale abb. straf hos Telmore
fordi jeg har så lavt et forbrug.

Mvh
Henrik

Som med det sidste tiltag komme helt ud af TDC klør .

Fra : Benjamin Blangstrup

Dato : 30-09-03 12:36

:
[...]

Hvis du mener at 7,50 kr er mange penge ;)

Til gengæld kan du nu forlyste dig med landets ringeste service

/ Benjamin

Fra : insideout

Dato : 30-09-03 12:58

"Benjamin Blangstrup" <benjamin@blanFJERNDETTEgstrup.dk> skrev i en
meddelelse news:blbpqd$2ov0$1@news.cybercity.dk...
> Hvis du mener at 7,50 kr er mange penge ;)

Det er faktisk mange penge på min telefon regning og jeg får ikke noget for
de penge.

> Til gengæld kan du nu forlyste dig med landets ringeste service

Service til hvad?

Jeg har ikke brugt nogen som helst form for service hos Telmore i de tre år
jeg har været hos Dem, tværtom er det jo mig selv der skal servicere mig
selv online ligesom hos Tele2 og andre.

Mvh
Henrik

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 30-09-03 13:14

Henrik skrev:

>Det er faktisk mange penge på min telefon regning og jeg får ikke noget for
>de penge.

Jo, du får et åbent/aktivt telefonnummer. Det koster selskaberne penge
at have have numrene åbne/aktive.

Det ser ud til, at Tele2 kræver man indsætter penge mindst hver 6.
måned - hvad er mindstebeløbet der skal indsættes? Hvis det er over 45
kr. (og du alligevel ikke ringer for disse penge), så er Telmores
løsning billigere.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/
- også Siemens M55, S55, C55 samt SonyEricsson T610

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 30-09-03 14:03

Hej

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> wrote:

> [...]
>måned - hvad er mindstebeløbet der skal indsættes? Hvis det er over 45
>kr. (og du alligevel ikke ringer for disse penge), så er Telmores

Jeg har 'snuset' lidt, mindste indbetaling pr. 6 måned er kr. 100,- Som
der dog kan ringes for, men hvis manden ikke har behovet, så er det
billigste nok stadigvæk Telmore til 45,- pr. 6 mdr.

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Jacob Riis

Dato : 30-09-03 16:11

"Ole Rasmussen" <newsfeed@melby-online.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> der dog kan ringes for, men hvis manden ikke har behovet, så er det
> billigste nok stadigvæk Telmore til 45,- pr. 6 mdr.

Hos Telmore skal man betale en afgift ved lavt teleforbrug. Hos Tele 2 er
der der tale om en tvangsopsparing. Jeg vil mene at der er tale om et
væsentlig forskel her. Hos Tele 2 vil man kunne opspare et par hundrede kr
på et par år ved lavt forbrug, ved Telmore er pengene tabt.

--
Jacob

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 30-09-03 16:37

Hej

"Jacob Riis" <contactingrouponly@noprivatemessages> wrote:

> [...]
>væsentlig forskel her. Hos Tele 2 vil man kunne opspare et par hundrede kr
>på et par år ved lavt forbrug, ved Telmore er pengene tabt.

Jamen du har ret ! - Sådan kan man også se dét. - Mon renten er god

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 30-09-03 16:51

Jacob Riis skrev:

> [...]
>væsentlig forskel her. Hos Tele 2 vil man kunne opspare et par hundrede kr
>på et par år ved lavt forbrug, ved Telmore er pengene tabt.

Helt sikkert, der er forskel.

Nu lyder det som om, at det er MEGET begrænset hvor meget Henrik
bruger sin telefon, det kan være han kun bruger den til indkomne
opkald, eller SIM-kortet sidder i en tyverialarm.

Hvis man ved, at man ikke skal bruge telefonen, så er Telmores løsning
billigere end Tele2s. Hvis man ved, at man senere vil komme til det,
så kan Tele2 være et bedre valg [*1].

[*1] Hvis vi kun kigger på kroner og ører for taletid, SMS og løbende
udgifter (kald det skjult abonnement, hvis du vil). Diverse
ekstraservices og kundeservice er ikke draget med ind her.

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Fischer

Dato : 30-09-03 13:07

> Det er jeg lige glad med, jeg er træt af at betale abb. straf
> hos Telmore fordi jeg har så lavt et forbrug.

Det er det samme over hele linien. Enten krav om et vist forbrug eller en
vis gyldighed (typisk 6 mdr.) på taletiden.
Resultatet er næsten det samme.

Det eneste der måske kan være billigere for dig er Mixit Kontant. Her skal
du blot indsætte 50,- kr. om året.

Hvis du kun taler 4 minutter pr. måned (4 opkald) vil det koste:
Mixit Kontant = 60 kr.
Telmore = 142,80 kr.
CBB/Tele2online = 200,- kr. hvor din konto så vil vokse med et vist beløb
(ca. 150 kr.) årligt.

*Fischer