Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Hvor bør jeg bruge mit fradrag?
Fra : Herbert Marianne Bja~

Dato : 29-09-03 22:58

Jeg har et deltidsjob (20 timer om ugen) som giver lidt
over Kr. 8.000,- brutto om måneden.

Derudover får jeg supplerende dagpenge op til de 37 timer.
Dagpengene er vel ca. kr. 1.500,- brutto om ugen.

Hvad gør en klog mand når man kun kan bruge sit fradrag
et sted? En af "aktiviteterne" skal jeg jo bruge bi-kort
på, men hvilken?

Min trækprocent er 38%
Og ugefradraget er kr. 780,00.

"Herbert"

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-09-03 09:05

Herbert Marianne Bjarne Andersen wrote:

> Hvad gør en klog mand når man kun kan bruge sit fradrag
> et sted? En af "aktiviteterne" skal jeg jo bruge bi-kort
> på, men hvilken?

Hvis din trækprocent på bikortet også er 38%, så gør der ingen forskel.
Under alle omstændigheder vil selve skattebeløbet blive det samme på din
årsopgørelse. Hvis trækprocenten på bikortet er større eller mindre end
de 38%, vil det derfor kun have betydning for størrelsen på en evt.
restskat eller tilbagebetaling af skat, når årsopgørelsen foreligger.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Carsten

Dato : 01-10-03 17:57

"Herbert Marianne Bjarne Andersen" <eatmy@shorts.now> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad gør en klog mand når man kun kan bruge sit fradrag
> et sted? En af "aktiviteterne" skal jeg jo bruge bi-kort

Du kan via Told&Skat få dig et bruttotrækkort hvor fradraget er fratrukket trækprocenten,
PS ! Jeg har set brutto-trækkort med en trækprocent på FIRE - hva'be'har

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 02-10-03 17:02

> [...]
>
> Hvad gør en klog mand når man kun kan bruge sit fradrag
> et sted? En af "aktiviteterne" skal jeg jo bruge bi-kort

Du skal blot bruge det, hvor indkomsten (konstant) er over
fradraget, resten er ligegyldigt.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.