Hjæælp! Kan ikke finde ud af at USB-kabler~
Fra : Bart Bendtsen

Dato : 29-09-03 22:46

Hej med jer!

Jeg har brug for hurtigst hjælp til at få koblet to ledninger fra
USB-fronten fra kabinettets forside til mit Asus P4PE GL/F/SATA/GD-bundkorts
USB-stik indvendigt.

Jeg har to ledige USB 2.0 9-bens stik længst nede på bundkortet hvor jeg
skal finde ud af hvordaqn jeg skal koble de to ledninger med hver sin 4-huls
stik hvor der også er lille ledning med 1 huls-stik som går fra deres 4
huls-stik altså ialt 5 huller i hver ialt to stik i hver sin ledning ialt to
ledninger som fører til 2 stk. USB-stik på USB-fronten foran på kabinettet.

Der står følgende tekst på de to stik (4 huls og 1 huls) i hver af de to
ledninger:

*****
NR. 1 (først 1. huls stik og derefter 4. huls stik):

1. GND (SORT FARVE)

GND (SORT FARVE)
USB+ (GRØN FARVE)
USB- (HVID FARVE)
VCC (RØD FARVE)
*****

NR. 2 (først 1. huls og derefter 4. huls stik):

2. GND (SORT FARVE)

GND (SORT FARVE)
USB+ (GRØN FARVE)
USB- (HVID FARVE)
VCC (RØD FARVE)
*****

Hvilken af hver disse navne (tekster) skal stikkes ind i hver hvilken ben på
USB nr. 1 eller 2 stik på bundkort? (5 ben øverst og 4 ben nederst)??

Eksempel på de to 9 bens stik på bundkortet ser således ud tegnet sådan:

* * * * *
* * * *

Jeg håber at få løsning på mit problem så jeg kan komme videre med byggeriet
af mit nye kabinet hurtigst muligt så min søster kan få de altså ny pc på
onsdag. Så det haster med svar så jeg vil blive meget glad for at få svar
med løsning fra jer hurtigt muligt.

Venlig hilsen Bart

Fra : Bart Bendtsen

Dato : 29-09-03 22:53

Hej igen

Jeg glemte lige at sige at min manual til bundkortet ikke står de samme
tekst/navne på hvert sit hul i stikkene fra usb-ledninger fra usb-fronten.
Så derfor kan jeg ikke bruge manualen til noget.

Hvis I har et link til en farvet beskrivelse af hvilken hul i hvilken ben må
I meget gerne sende mig det.

Venlig hilsen Bart

Fra : JK

Dato : 30-09-03 08:03

On Mon, 29 Sep 2003 23:45:51 +0200, "Bart Bendtsen" <bart@tdcadsl.dk>
wrote:

Farverne er ligegyldige.

Du skal da bruge manualen og kun manualen !

Det er ret simpelt. Der er 2 kanaler. Så du kan placere 1 og 2 hvor du
synes, bare rækkefølgen for en kanal er:

Vforsyning (Vcc), Data-, Data+, jord

Find fra manualen ud af hvilken orientering stikket har (hvor du
starter).

Vcc er normalt i venstre side på denne figur.
Vcc, data-, data+, jord

Det 9., enlige ben, behøver ikke at forbindes.

hilsen

John

Fra : Bo Nielsen

Dato : 30-09-03 08:35

> [...]

> USB nr. 1 eller 2 stik på bundkort? (5 ben øverst og 4 ben nederst)??
>
> Eksempel på de to 9 bens stik på bundkortet ser således ud tegnet sådan:

I din manual er der beskrevet hvor +stikket sidder.
Hvis du kigger på din tegning her over, så er det +-stikket der sidder
yderst til venstre, både i den øverste og nederste række. Kablet i dit
kabinet er sikkert et lille fladkabel, så hvis du holder det så det lille
stik hvor der stå + på, sidder i venstre side, så er det lige til at sætte
ned over benene, og på samme måde med det andet stik i den nederste række.

Bo

Fra : JK

Dato : 30-09-03 09:04

On Tue, 30 Sep 2003 09:35:06 +0200, "Bo Nielsen"
<bo.nielsen@jur.ku.dk> wrote:

> [...]
>ned over benene, og på samme måde med det andet stik i den nederste række.

Nej, de kabinetter jeg har set har 9 mærkede løse ledningsender !

Så det er bare at gå igang efter tegningen i manualen.

hilsen

John

Fra : Bo Nielsen

Dato : 30-09-03 09:17

> Nej, de kabinetter jeg har set har 9 mærkede løse ledningsender !

Så er der sikkert også 2 USB-stik på kabinettet.

Bo