var bare klar
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 29-09-03 21:34

Hejsa

Her på Nicki's og min aften tur mødte vi en tæve der var i løbetid, og den
var bare klar til at lave nogen små hvalpe.
Jeg stod og snakkede med en dame fra vores opgang da tæven og dens ejer
drejede om hjørnet, Hunden var løs, så hun storkede direkte hen til os,
vende måsen til og fjernede halen. Jooooo, hun var klar. Nicki blev
selvfølgelig helt vild i varmen, men jeg holdt ham godt fast, så vi ikke
lige pludselig stod i suppe dasen
Vi kender hunden idet den bor i samme kvarter, men normalt er den ligeglad
med Nicki, men det var hun somsagt ikke i dag.

Blot en lille beretnign fra vores aftens tur

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : x Vuf x

Dato : 29-09-03 22:44

Mon, 29 Sep 2003 22:33:36 +0200, Bolette Nielsen wrote:

> [...]
>med Nicki, men det var hun somsagt ikke i dag.
>Blot en lille beretnign fra vores aftens tur

Hvad er da også det for et fjols, der går løs med en løbsk tæve?

--
Mvh Sonja P. http://www.sonpet.dk sonpet@***pc.dk fjern de 3 *
-

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 30-09-03 08:52

"x Vuf x" <nospam@sonpet.com> skrev i en meddelelse
> Hvad er da også det for et fjols, der går løs med en løbsk tæve?

Ja, det siger jeg så også, men det undre mig ikke med den ejer .
Hunden er forresten af samme race som dem du har sonja. Ikke fordi det har
noget med beretningen at gøre

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : x Vuf x

Dato : 30-09-03 11:47

Tue, 30 Sep 2003 09:51:52 +0200, Bolette Nielsen wrote:
>"x Vuf x" <nospam@sonpet.com> skrev...

>Ja, det siger jeg så også, men det undrer mig ikke med den ejer .
>Hunden er forresten af samme race som dem du har sonja. Ikke fordi det har
>noget med beretningen at gøre

Næ det er lige fjoget hvad race det end går ud over!
<Gyyys>...Jeg håber ikke, det er en af mine...

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 30-09-03 12:48

> [...]
>med Nicki, men det var hun somsagt ikke i dag.
>Blot en lille beretnign fra vores aftens tur

,,,,,Så skal der da også være en beretning fra min tur på stranden, da
jeg på ca 100meters afstand kunne se en hund med ejer, og da jeg selv
mener at jeg er blevet god til at spotte hanhunde på afstand, så tog
jeg min hund i snor da jeg ved at min hanhund ikke gidder dem.

Manden så udemærket at jeg tog hunden i snor, men gik bare rolligt
videre, hans hund var jo også dobbelt så stor som min hund ! Jeg kunne
ikke råbe ham op da der var modvind på stranden, hans store lokum af
en hund løb direkte hen og stillede sig med hovedet ind over min hund,
og det ved jeg at han "sikkert også mange andre hunde" ikke finder
sig i og hapsede hurtigt et par gange i benene på den store hund der
forskrækket over den lille hunds styrke tog et skridt væk, for så var
den jo i sikkerhed da jeg havde snor på min hund.

Da gik ejeren stadig og smilede og kiggede ud over vandet, min hund
knurede helt vildt af den og var ireteret over at have snor på så han
ikke kunne nå den store hund, men den store hund begyndte så at stire
på ham igen med halen lige i vejret, da overvejede jeg om jeg skulle
slippe ham, men kunne lige nå den med højre fod på baglåret så blev
den sku bange og hoppede væk.

Da jeg så mødte ejeren 20-30 meter længere henne smilede han bare til
mig og så helt uforstående ud, da jeg sagde til ham at det altså er
normal høflighed at tage sin hund i snor når man ser andre gør det.
Han kunne ikke forstå hvorfor, jeg sagde til ham at de jo kommer op at
slås, og han sagde hvorfor skulle de dog komme op at slås bare fordi
min hund løber hen til din ? så opgav jeg helt at snakke med ham, og
sagde at han skulle prøve at lære noget om normal høflighed, men han
vendte bare øjne af mig og gik videre.

Næste gang jeg møder den hund så slipper jeg sku min egen hund ! så
kan det være at han kan lære af det når han står og skal betale
dyrlægen for at få syet sin hund sammen igen, hvis han altså kan bære
sin hund hele vejen ned til bilen igen !

Og jeg der ellers gør alt for at min hund ikke skal slås ! men det er
sku umuligt når man møder sådanne fjolser, næste gang bliver han
sluppet for det er et stort handicap for en hund at slås når den er i
snor ! og jeg holder ham kun i snor for at tage hensyn, men hvis folk
ikke tager hensyn til mig og vender øjne af mig og er ligeglad, så kan
hans lortehund sku lære det på den hårde måde, jeg gidder sku ikke stå
der som en idiot og skulle sparke til en fremmed mands hund igen.
Lille beretning fra min strandtur

Og så legede han ellers længere henne med 2 søde tæver, selv om ejeren
ikke var så meget for det da han lagde ud med at knurre af dem begge,
pga at han jo stadig var lidt oppe at køre.

Tilbyd aldrig en kat mad.....BRUG den som mad til din hund
http://home13.inet.tele.dk/kattehad/forhtml.htm

Fra : Platoon

Dato : 30-09-03 16:01

"Punish the deed, not the breed" <Nobody@home.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke var så meget for det da han lagde ud med at knurre af dem begge,
> pga at han jo stadig var lidt oppe at køre.

Ja det er da ganske givet skide træls med sådan nogle mennesker, men har du
tænkt på hvem du straffer?
Det går da ganske rigtigt ud over ejerens pengepung, men stakkels hund der
skal straffes for sin ejers dumhed.
Og forresten så tror jeg da pgså nok det kunne give nogle overskrifter i
Vores "lødige" formiddagsaviser, for ret mig hvis jeg tager fejl er din hund
ikke en såkaldt kamphund?
Hvis den er tror jeg du gør dig selv og andre med samme slags hunde en
bjørne tjeneste.

MVH Kim

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 30-09-03 19:23

> [...]
>tænkt på hvem du straffer?
>Det går da ganske rigtigt ud over ejerens pengepung, men stakkels hund der

,,,,,tjae men hunden må jo også lære af sin dumhed ! det har min egen
hund jo også måtte en enkelt gang da han engang blev sat på plads, men
forskellen er så at jeg er tæt på min hund og holder øje med den så
jeg kan fjerne ham hvis han skulle komme op at slås. Og hvis ejeren af
den anden hund vælger at gå at kigge ud over vandet istedet for at
passe sin hund , så er det jo hans sag !jeg vil altid være tæt på min
hund så jeg har styr over hvad der sker, men jeg vil ikke lade ham
slås med snor på igen, for det er jo som sagt et stort handicap, og
jeg gidder ikke have at der sker noget med min hund pga at han er
ligeglad hvorfor skulle jeg tage hensyn og risikere at min hund kommer
til skade når han er ligeglad og heller vil kigge ud over vandet ?

> [...]
>ikke en såkaldt kamphund?
>Hvis den er tror jeg du gør dig selv og andre med samme slags hunde en

,,,,,åårrhh så slemt går det vel ikke, måske han vælger at løbe hen
til sin hund næste gang istedet for at glo ud over vandet, og han
gendkender sku ikke min hunds race, for havde han forstand på det
havde han nok passet lidt mere på sin hund. Godt nok går jeg op i at
racens rygte ikke skal forværes, men jeg gidder sku ikke have at min
hund bliver bidt på bekostning af det.

Fra : mathilde

Dato : 30-09-03 16:03

"Punish the deed, not the breed" skrev d. 30-09-03 12:48 dette indlæg :
> [...]
> hans lortehund sku lære det på den hårde måde, jeg gidder sku ikke stå
> der som en idiot og skulle sparke til en fremmed mands hund igen.

Hej Punish,
Jeg kan sagtens forstå dit synspunkt, men det vil ikke gavne din staff
at han får lov til at slås selvom manden er et fjols.
Vi oplever det tit, jeg tager altid mine hunde i snor, uanset om jeg går
med kun en eller dem begge. Men det er mest et problem hvis jeg kun har
én med. Og min staffblanding gider ikke alle hunde, hun starter pænt med
at ignorere, hvis altså ikke den anden hund kommer for fuld udblæsning.
Tit har jeg også lyst til bare at slippe snoren....men jeg er sikker på
at det ikke er godt for hende, hun kan sikkert klare sig fint, men det
er ikke godt for psyken. Jeg er begyndt og gå imellem, men det er svært
med en frembusende fremmed hund, og så ens egen lille hidsig prop. Men
når det lykkedes så virker det, min egen accepterer fuldt at det så er
noget jeg styrer, og den fremmede hund bakker roligt væk.
Egentlig er det jo også synd for den anden hund at den skal komme noget
til fordi ejeren er et fjols.

Din staff og min staffblanding ville sikkert kunne fortælle hinanden en
masse historier om andre møghunde:))))

Lige en anden ting, som du ved, men så kan det måske komme andre til
gode. Hunde i snor skal ikke hilse på hinanden, det hæmmer deres sprog,
og så opstår der nemmere problemer. Tager en anden sin hund i snor, så
gå væk!

Mathilde.

http://www.kandu.dk/

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 30-09-03 19:27

> [...]
>når det lykkedes så virker det, min egen accepterer fuldt at det så er
>noget jeg styrer, og den fremmede hund bakker roligt væk.

,,,,,,jeg skal være ærlig og sige at jeg ikke vil stille mig hen til
en hund der står og viser tænder osv, godt nok er jeg ikke interseret
i at min hund kommer op at slås , men jeg vil altså helst heller ikke
selv bides jeg ved godt at nogle gør det og åbenbart også dig, men
hvis jeg skal røre ved en anden hund der er hidsig så bliver det i
bagbenene.

>Egentlig er det jo også synd for den anden hund at den skal komme noget
>til fordi ejeren er et fjols.

,,,,,,,ja det er rigtigt, men jeg kan jo ikke tage mig af hele verden
der er så mange det er synd for , i min verden er det dem der er
mig nærmest der er vigtigst og en af dem er jo min hund problemet
er også mere kompliseret end som så, for hvis han nu havde været
fuldvoksen så havde han kunne stire den anden væk, og jeg kunne
beholde ham i snoren, men sådan som jeg mener at det er nu, er at jeg
har en hund der ikke er voksen og dermed ikke vækker den samme respekt
hos andre hunde, men han vil stadig ikke finde sig i den slags, og han
slås som en voksen"næsten" . Jeg glæder mig til han er voksen for så
ved jeg at den anden hund eller de fleste andre, ikke vil begynde på
noget pga udstrålningen og det kan jo ikke blive bedre end at hunden
bare kigger lidt og de andre så forstår at han ikke gidder at lege
eller slås.

>Din staff og min staffblanding ville sikkert kunne fortælle hinanden en
>masse historier om andre møghunde:))))

,ja sikkert

> [...]
>gode. Hunde i snor skal ikke hilse på hinanden, det hæmmer deres sprog,
>og så opstår der nemmere problemer. Tager en anden sin hund i snor, så

,,,,,,,,,ja jeg ved det ! men har også mødt mange med "især" min
forige Staff , hvor de sagde bare slip ham de finder nemmer ud af det
uden snor, og det er måske rigtigt for nogle hunde, eller de fleste,
men min han finder jo ud af det på en lidt mere voldsom måde, så
derfor vælger jeg altid at tage ham i snor, selv om jeg godt ved at
det også kan forværre situationen, men så kan jeg da i det mindste
sige at jeg har haft min i snor. Men jeg gidder ikke lade ham slås med
snor på igen, det går næsten altid galt og jeg gidder ikke side med
klorhexidin og rense sår hele tiden jo men det er heldigvis heller
ikke så tidt at jeg møder typer som ham, der bare er ligeglade, men
næste gang, slipper jeg ham og tager ham igen når ejeren er kommet tæt
nok på til at tage sin hund, så må han jo selv om hvor hurtigt han vil
løbe, det må vel være meget rimeligt ikke ? jeg håber ikke at det sker
men jeg vil ikke bremse min hund i at forsvare sig igen, og slet ikke
når ejeren er ligeglad.

Fra : mathilde

Dato : 01-10-03 14:41

"Punish the deed, not the breed" skrev d. 30-09-03 19:27 dette indlæg :

Jeg skrev ellers et længere indlæg før i dag, men det ville bare ikke
postes!
Derfor skriver jeg nu ganske kort: Levertran salve 2 % købes på Apoteket
og er det aller bedste til sår, også hvis de er lidt dybe.

Mathilde.

http://www.kandu.dk/

Fra : NEWS

Dato : 30-09-03 16:10

Høflighed er sku da et fremmed ord for dig, så jeg forstår godt han ikke
fattede det.

mvh
Poul

Fra : mathilde

Dato : 30-09-03 16:37

"NEWS" skrev d. 30-09-03 16:10 dette indlæg :

> Høflighed er sku da et fremmed ord for dig, så jeg forstår godt han
ikke
> fattede det.

Kender du ikke den, hvis du ikke har noget pænt at sige...

Mathilde.

http://www.kandu.dk/