Trådløst Netværk
Fra : WhiteD

Dato : 29-09-03 21:00

Hejsa.

Jeg har stofanet flex rate og overvejer at skifte til TDC, for så at køre
min stationære og min bærbar trådløst.

Men da jeg er helt grøn angående ADSL, specielt trådløst, har jeg nogle
spørgsmål.

jeg kunne godt tænke mig at høre, for og imod, inden jeg tager den endelige
beslutning.

Er det korrekt, at det udstyr jeg skal bruge til et trådløst netværk er, 1
trådløs router + i det her tilfælde, 2 trådløse netkort?

Hvad er en access point og er det også noget jeg skal bruge?

Er det trådløse ADSL lige så hurtigt som ADSL monteret med kabel? her tænker
jeg download hastigheden på internettet og ikke de 2
pc'er imellem.

Mvh Danish Wiking

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-03 21:08

> Er det korrekt, at det udstyr jeg skal bruge til et trådløst netværk er, 1
> trådløs router + i det her tilfælde, 2 trådløse netkort?

Ja.

> Hvad er en access point og er det også noget jeg skal bruge?

Nej, ikke når du har router fra TDC.

> Er det trådløse ADSL lige så hurtigt som ADSL monteret med kabel? her
tænker
> jeg download hastigheden på internettet og ikke de 2
> pc'er imellem.

Ja. Det interne netværk (LAN) kører med 11 MB. Max på det store net (WAN) er
hos TDC 2 MB.

Desuden hvis du bestiller inden på søndag kan du spare en del. Læs mere på
deres hjemmeside her:
http://tdc.dk/artikel.php?id=50682&dogtag=tdc_p_int_bred_tilbud

/Jan

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-09-03 21:20

"WhiteD" <Matrixx@mail1.stofanet.dk> wrote in message news:3f788f45$0$7948$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Hejsa.
>
> Jeg har stofanet flex rate og overvejer at skifte til TDC, for så at køre
> min stationære og min bærbar trådløst.

Nu behøver du nu ikke at skifte væk fra stofanet, fordi du vil have trådløst netværk!

> [...]
>
> Er det korrekt, at det udstyr jeg skal bruge til et trådløst netværk er, 1
> trådløs router + i det her tilfælde, 2 trådløse netkort?

Ja, det er korrekt...

Et PCMCIA netkort til den bærbare.. og et USB netkort til den stationære, PCI netkort, eller evt en ethernet "bridge"

> Hvad er en access point og er det også noget jeg skal bruge?

ja, et accesspoint gør så dine trådløse enheder snakker med netværket.

Men for at flere computere så kan komme på nettet, skal du også have en Router. Med mindre du har flere IP adresser fra din udbyder.
Det kan så både være Telia Stofa, med familie abonnement eller TDC adsl med flere dynamiske IP adresser..

Men det nemmeste og sikreste og hvis man skal dele filet på netværket, er at købe en router... En sådan er mange gange indbygget i
de trådløse enheder.

hvis man skal komme med et eksempel, så kan det aldrig gå galt med Linksys

Fx en Linksys Wireless-G broadband router, hvor der heri, så både er et accesspoint, router og switch. Så du også kan koble computer
med kabel til internetforbindelsen.
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1824787904

pcmcia netkort
http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1824787900 og

trådløst netkort til pc
http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1824787902

Der findes nu nok billigere tilbud.. men nu er dette ekssempel også på 54Mbit udstyr

> Er det trådløse ADSL lige så hurtigt som ADSL monteret med kabel? her tænker
> jeg download hastigheden på internettet og ikke de 2
> pc'er imellem.

Trådløst netværk, kan fint følge med på hastigheden som internet forbindelsen kan trække. Så længe du altså har et stabilt signal på
det trådløse netværk.

Fra : DanishViking

Dato : 30-09-03 20:21

> [...]
>
> Trådløst netværk, kan fint følge med på hastigheden som internet
forbindelsen kan trække. Så længe du altså har et stabilt signal på

Tusind tak for svarene, de var yderst fyldestgørende og lige hvad jeg
havde brug for at vide.

Mvh WhiteD

Fra : Msp

Dato : 05-10-03 23:26

> [...]

Ja.

> Hvad er en access point og er det også noget jeg skal bruge?

Hvis du køber en ADSL hos TDC, kan du få den med en Linksys Wireless Router
og det er både en Router og et Accesspoint, Accesspoint kommunikere med de
trådløse netkort.

> Er det trådløse ADSL lige så hurtigt som ADSL monteret med kabel? her
tænker

Ja.

Mogens