VPN IPsec hjælp
Fra : Henrik Fomsgaard

Dato : 29-09-03 20:20

Jeg skal til at sætte en VPN forbindelse op her en af de nærmeste dage:
Hardware er som følger:
Kontor : 3 PC'er med WinXP samlet i en SMC7004FW (router med VPN server)
tilsluttet ADSL 256kb fra TELE2 (med Fast IP-adresse).

Hjemmearbejdsplads : 1 PC med WinXP sat direkte til ADSL 256kb med fast IP.

Evt. Hjemmearbejdsplads 2 : 1 PC med WinXP gennem Sparklan WX-6215G til 64kb
Webspeed med Dynamisk IP.
Denne er ikke vildt vigtig (det er mig selv) men det ville være rat mht.
service på netværket.

Spørgsmål -1: I SMC routeren er der 2 koder mht. IPsec server ( en HASH og
en CRYPTERING ) men i winXP kan jeg kun se at man kan indtaste 1 kode for
IPsec Client. Hvad skal bruges/ikke bruges.

Spørgsmål - 2: Når jeg opsætter IPsec tunnelen i SMC routeren skal jeg både
specificerer Wan IP og LAN IP område for clienten.
Men det er vel det samme når der ikke er
nogen router der. Eller skal jeg bare bestemme en LAN IP til den (
forskellig fra ISP's Faste IP)

Spørgsmål - 3: Jeg syntes det ser ud som om ( i SMC routeren) at man kun
kan køre IPsec hvis man har fast IP hos clienten. Er dette korrekt.
Så kan jeg kun køre PPTP fra hjemmearbejdsplads 2.
Er det sikkert nok, eller er det noget lort.

Spørgsmål - 4: Er der et sikkerhedsproblem i at der ingen Router er ved
Client 1. WinXP firewall kører og der er NAV2002.

Spørgsmål - 5: Kan jeg bruge TightVNC som remotestyringsprogram mellem det
forskellige netværk, eller kan der være usikkerhed i det.

Nyttige Links :
http://www.smc-europe.com/english/support/driver_manual/broad.html
http://www.sparklan.com/downloads.htm

Hvis i har nogle gode Links til VPN, IPsec, PPTP vil jeg meget gerne læse
mere.

Det var en lang smører - Håber der er nogle der gider læse det - og gerne
svare.

Fra : Henrik Fomsgaard

Dato : 30-09-03 17:28

ØHHHH - jeg håbede at der var nogle der kunne hjælpe herinde. Please.
MVH
Henrik