Når gravhunden spiser...
Fra : Maria

Dato : 29-09-03 19:29

Hej NG.

Vi har 2 hunde. Den ene er en gravhund (Langhåret dværg gravhund) "Sikko" og
den anden er en blanding mellem en flatcoateder og en labrador "Sascha". De
har kendt hinanden i ca. 2 år. Det sidste årstid har de spist sammen af og
til, og vi har nu haft Sascha boende her i ca. 1 uge. Hver gang de har spist
sammen hos mine forældre eller når de spiser her, er det ligesom om Sikko
nærmest indhalerer sin mad og næsten ikke kan få luft fordi han skynder sig
så meget at spise.

Jeg har prøvet at lade dem spise i hver deres rum med lukket dør, men Sikko
spiser ligeså hurtigt af den grund. Da vi havde Sikko selv spiste han stille
og roligt.

Hvad kan vi gøre?

mvh.
Maria

Fra : Pernille

Dato : 30-09-03 08:59

Maria <maria@SLETfjong.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f7879b7$0$54876$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> sammen hos mine forældre eller når de spiser her, er det ligesom om Sikko
> nærmest indhalerer sin mad og næsten ikke kan få luft fordi han skynder

Hej Maria.

Vi har haft samme problem med Kimmie og Tarzan. Nok mest fordi Kimmie ikke
skal have så meget som Tarzan. Jeg har løst problemet ved at putte vand i
maden. Lidt mere i Kimmies fordi han ikke skal have så meget foder. Vi har
også prøvet med rå gulerødder skåret i passende stykker. De kan ikke bare
sluges og derfor skal de bruge tid på at tygge det.

Held og lykke med det.

Mvh

Pernille