Hjælp til printer?
Fra : Fritze

Dato : 10-04-01 15:09

Hejsa

Jeg har lige installeret en HP Laserjet 4P med et serielt kabel og det
virker ikke. Altså der er ingen kontakt med printeren overhovedet. Den
fungerer iøvrigt fint på parallelporten (jeg har bare en anden printer på
lpt1, som jeg gerne vil fortsætte med at have der). Jeg bruger et "straight
through" serielt kabel, er det rigtigt nok? eller skal den være "twisted"
som et null-modem kabel? Jeg bruger Win2K pro.

Der er altså ikke nogen grupper der har med printere at gøre og jeg følger
nogenlunde med herinde, så jeg tænkte i var rigtigt gode til sådan noget.

På forhånd tak for enhver hjælp.

Fra : Preben Andersen

Dato : 10-04-01 16:52

"Fritze" <Fritze76@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

"twisted"
> som et null-modem kabel? Jeg bruger Win2K pro.

Jeg kender ikke printeren, men kunne da forestille mig, at den gerne vil
tilsluttes en parallelport med et bidirectionelt kabel. Jeg vil derfor
foreslå dig at købe en ekstra parallelport, som fås som indstikskort.
Jeg vil tro, det koster ca. 150,00.

mvh
Preben

Fra : Tomas Pedersen

Dato : 10-04-01 17:21

On Tue, 10 Apr 2001 16:09:03 +0200, "Fritze" <Fritze76@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>through" serielt kabel, er det rigtigt nok? eller skal den være "twisted"
>som et null-modem kabel? Jeg bruger Win2K pro.

Da jeg i sin tid havde en printer på en serielport var det med snoet
kabel, så mon ikke også det gælder for din. Jeg er faktisk helt sikker
på at du bruger det gale kabel.

Tomas

Fra : erik klausen

Dato : 10-04-01 21:16

Tomas Pedersen wrote:

> [...]

dk.edb.hardware

> Da jeg i sin tid havde en printer på en serielport var det med snoet
> kabel, så mon ikke også det gælder for din. Jeg er faktisk helt sikker
> på at du bruger det gale kabel.

Modemer er DCE-enheder, og PCere og printere er DTE-enheder. Når man kobler et
modem til en PC bruger man lige-igennem-kabler, når man kobler to DTE-enheder
skal man bruge et krydset kabel.
På sunsite.auc.dk/hwb finder du opskriften på et krydset kabel.

mvh.
Erik Klausen

Fra : Fritze

Dato : 10-04-01 22:00

Tak for hjælpen allesammen. Jeg skal nok finde ud af det nu. Håber jeg.