Internettet over mobiltelefon:
Fra : Leif Poulsen

Dato : 29-09-03 16:29

Hej gruppe

Jeg har to simple spørgsmål.

Kan en Internetforbindelse over mobiltelefon gives med fast IP-adresse? Vil
det i praksis være bedre til VPN-tunneling?

Med venlig hilsen

Leif

Fra : Spangkuk

Dato : 29-09-03 18:01

> Kan en Internetforbindelse over mobiltelefon gives med fast IP-adresse?
Vil
> det i praksis være bedre til VPN-tunneling?

check www.3.dk for nærmere info, det er muligt de ved mere ...

Spang

Fra : Leif Poulsen

Dato : 29-09-03 19:20

"Spangkuk" <hohohoæøå@hihiæøå.dk> skrev i en meddelelse
> Vil
>
> check www.3.dk for nærmere info, det er muligt de ved mere ...
>
> Spang

Tak for svaret, det var en interessant hjemmeside.

Med venlig hilsen

Leif

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 29-09-03 19:50

Leif Poulsen wrote:
> "Spangkuk" <hohohoæøå@hihiæøå.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for svaret, det var en interessant hjemmeside.

Angående "3" så læg lige mærke til at de kræver certifikat på softwaren før
telefonerne kan køre det.

\MK

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 29-09-03 18:58

"Leif Poulsen" <removeleif@fakse.bynet.dk> writes:
>Kan en Internetforbindelse over mobiltelefon gives med fast IP-adresse?
>Vil
>det i praksis være bedre til VPN-tunneling?

Mener Sonofon tilbyder fast IP ved GPRS - om det er bedre til VPN aner jeg
intet om.

Mange hilsner

Kasper Hyllested

Fra : Jens

Dato : 29-09-03 19:16

"Leif Poulsen" <removeleif@fakse.bynet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe
>
> Jeg har to simple spørgsmål.
>
> Kan en Internetforbindelse over mobiltelefon gives med fast IP-adresse?

Muligvis, prøv at høre de f.eks. teleselskaber der tilbyder mobiltelefoni.

> Vil
> det i praksis være bedre til VPN-tunneling?

Næ, hvorfor skulle det være det ?

Jens

Fra : Leif Poulsen

Dato : 29-09-03 19:22

"Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> skrev i en meddelelse
> "Leif Poulsen" <removeleif@fakse.bynet.dk> skrev i en meddelelse

<Klip>

> Næ, hvorfor skulle det være det ?
>
> Jens

Jeg tænkte det var nemmere at lave regler på Firewall/Router til
Intranettet, med en fast IP til den bærbare. Til gengæld er man vel så mere
sårbar over for IP-Spoofing eller hvad?

Mvh

Leif

Fra : Jens

Dato : 29-09-03 19:32

> [...]
>
> Jeg tænkte det var nemmere at lave regler på Firewall/Router til
> Intranettet, med en fast IP til den bærbare. Til gengæld er man vel så

Du har vel tænk dig at køre VPN (F.eks. IPSec, L2TP eller PPTP), så er det
vel ikke nødvendigt med nogle regler eller ?
Du er vel ikke generelt mere sårbar overfor IP-spoofing om du har den ene
eller den anden type IP-adresse. Begge kan jo spoofes.

Jens

Fra : Leif Poulsen

Dato : 29-09-03 19:37

> [...]
> Du er vel ikke generelt mere sårbar overfor IP-spoofing om du har den ene
> eller den anden type IP-adresse. Begge kan jo spoofes.

Jeg tænkte til en netværksharddisk på en seperat port på routeren at sætte
regler for hvem der måtte kontakte disken og mente (naivt måske) at det
kunne være smart at bærbare havde fast IP adresse til dette formål.

:p Leif

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 29-09-03 20:55

On Mon, 29 Sep 2003 17:28:44 +0200, "Leif Poulsen"
<removeleif@fakse.bynet.dk> wrote:

> Kan en Internetforbindelse over mobiltelefon gives med fast IP-adresse?

Jeg har ikke hørt, om nogen der tilbyder det, men teknisk set
kunne man godt give den samme dial-in bruger den samme adresse
hver gang.

> Vil det i praksis være bedre til VPN-tunneling?

For klientbaseret VPN? Nej, der er det fuldstændig ligegyldigt,
om klientens adresse skifter fra gang til gang.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/