Hvor længe alene?
Fra : Karen Stricker & Car~

Dato : 29-09-03 16:18

Hejsa
Vi har en indekat på ca 1,5 år. Hvor længe må sådan en være alene? Vi skal
til udlandet fra fredag eftermidag til søndag aften ,og har ikke mulighed
for at få den passet. Vi kan få nogen til at komme og besøge den, nogle
gange om dagen. Er dette "acceptabelt"?

Mvh
Carsten

Fra : Camilla Baird

Dato : 29-09-03 16:21

On 29/09/03 17:18, in article
3f784d2b$0$24686$edfadb0f@dread14.news.tele.dk, "Karen Stricker & Carsten
Axelsen" <strixelsen@get2net.dk> wrote:

> [...]
> til udlandet fra fredag eftermidag til søndag aften ,og har ikke mulighed
> for at få den passet. Vi kan få nogen til at komme og besøge den, nogle

Ja, hvis den får menneskekontakt, frisk vand, fyldt madskål, og ren bakke
hver dag, så går det nok endda.
Mvh Camilla

--
Camilla Baird mail@korat.dk
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Melanie

Dato : 29-09-03 19:55

Hejsa

Jeg mener også det er ok, bare ikke for tit. Har selv fået "passet" Misse 2
gange i weekender. Var delvist hjemme fredag og gav mad (vådfoder) inden jeg
gik. (Har altid vand og tørfoder, men for vådfoder 1 gang om dagen.) Hun fik
så igen lørdag og søndag. Vi kom hjem sendt søndag og hun var bare så glad
for at se os, men ellers var alt ok.

Held og lykke med det.
Kh Melanie

---

Fra : Kate

Dato : 29-09-03 21:30

"Karen Stricker & Carsten Axelsen" <strixelsen@get2net.dk> wrote in

> Vi kan få nogen til at komme og besøge den, nogle
> gange om dagen. Er dette "acceptabelt"?

Ja, helt fint. Når jeg tager på weekend kommer min veninde og
fodrer/vander og kæler dyrene en gang i døgnet. Jeg ved hun så lægger
besøgene så hun enten spiser her eller tager søndagsavisen med, den
tykke udgave. Så er hun her vel et par timer, så kan kattene sagtens
klare sig.
Når hun tager afsted en weekend lægger jeg mine besøg hos hende så jeg
kan se tv for hun har kabel og jeg har bare tagantenne, så får jeg set
nogle programmer som jeg normalt kun hører om og katten nyder selskabet

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Helle Knudsen

Dato : 30-09-03 18:09

Hej

Dyreværnsloven siger at man skal tilse sine dyr mindst en gang i døgnet...
og så er man nok nød til at have en "sitter" til at komme...

kapitel 1 - §3
Stk. 3. Enhver, der holder dyr, skal sørge for, at dyret tilses mindst en
gang om dagen. Dette gælder dog ikke fritgående dyr på græs eller lignende.
Sådanne dyr skal dog tilses jævnligt.

Dyreværnsloven findes her : http://www.dyreklinik.net/Love/Dyrev%E6rn.html

Hilsen Helle Knudsen

Fra : Kolonorma

Dato : 30-09-03 21:29

latterlig kommentar...!

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 30-09-03 21:41

Kolonorma skrev i en meddelelse...

> latterlig kommentar...!

Hvorfor det???

Mvh Tina
--
Besøg Tina, Gizmo, Freya og Devi på:
www.gizzemissen.dk

Fra : Karen Stricker & Car~

Dato : 01-10-03 14:11

TAK!!

JEg synes også den var lidt malplaceret! jeg har jo skrevet at der kommer
nogen på besøg flere gange om dagen, og derudover kan man nok ikke
katagorisere dyr på den måde!

Mvh
Carsten
"Tina Susanne Johansson" <tina_johansson@NOSPAMyahoo.com> skrev i en
meddelelse news:3f79ea50$0$24714$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 01-10-03 14:22

> JEg synes også den var lidt malplaceret! jeg har jo skrevet at der kommer
> nogen på besøg flere gange om dagen, og derudover kan man nok ikke
> katagorisere dyr på den måde!

Opfat det som en svar på dit spørgsmål om dit forslag var acceptabelt. Det
er det jo så, som loven siger.

Carsten Sørensen
--
Skribenten : http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/sl.php?id=227
Kattecam : http://www.rift.dk/index.php?view=cats

Fra : Helle Knudsen

Dato : 01-10-03 19:13

"> TAK!!

> JEg synes også den var lidt malplaceret! jeg har jo skrevet at der kommer
> nogen på besøg flere gange om dagen, og derudover kan man nok ikke
> katagorisere dyr på den måde!

Tjaaa... du spurgte hvor længe en kat må være alene... og hvis du fik en til
at komme, om det så var acceptebelt at være væk en weekend... Jeg sendte dig
bare det dyreværnloven foreskriver... og hvis du synes det er malplaceret..
så er det helt ok med mig... jeg kan ikke gøre alle tilfreds...

Hilsen Helle Knudsen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 01-10-03 20:06

Karen Stricker & Carsten Axelsen wrote:
> [...]
> til udlandet fra fredag eftermidag til søndag aften ,og har ikke mulighed
> for at få den passet. Vi kan få nogen til at komme og besøge den, nogle

Jeg har et par bisser på ca. 1 år, 2mdr ..

De brokker sig ikke over at være alene hjemme i en weekend, ud over
at man naturligvis kan mærke på dem at man har været savnet, når man
kommer hjem igen..

Dog har vi hver gang haft en til at fodre dem mindst en gang om
dagen, så helt alene har de ikke været hele tiden.

Nu ved jeg så ikke, når den nu er alenekat, har den jo ikke en den
kan lege med ..

// Hans
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3