Pc'en er død, er det bundkortet.
Fra : fanto

Dato : 29-09-03 15:26

Hej.

Min pc vil pludselig ikke boote. Eller rettere, blæseren starter som det
eneste og ellers sker der intet. Der kommer intet signal til skærmen, og der
er ingen diskaktivitet.
Jeg har haft pillet alle delene af (grafik, lyd..) uden resultat.
Så jeg er efterhånden temmelig sikker på, det enten er processoren (Duron
800Mhz) eller bundkortet (Soltek: SL.-75KAV). Jeg er desværre ikke i
besiddelse af en tilsvarende processor, så jeg kan teste...
Er der nogle der kan hjælpe?

Problemet startede efter jeg havde genstartet nogle gange, og det eneste jeg
havde rodet med (mener jeg) var et floppykabel.

/Fanto

Fra : torben hansen

Dato : 30-09-03 02:07

det kan være din strømforsyning er stået af kan du ikke låne en og prøve det
?
th

Fra : fanto

Dato : 30-09-03 07:16

"torben hansen" <t.hansen@com> wrote in message
> det kan være din strømforsyning er stået af kan du ikke låne en og prøve
det

Jo, men den leverer jo strøm til bundkortet.. blæseren starter og der er
også lys i dioderne!

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 30-09-03 07:26

In article <3f791f9c$0$97161$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, fanto wrote:

> det
>
> Jo, men den leverer jo strøm til bundkortet.. blæseren starter og der er
> også lys i dioderne!

Der skal ikke meget stroem til at drive en blaeser og en diode, men
at starte et Geforce 3-4 stykker + en Athlon kraever paent.
Kan sagtens vaere din PSU der er ikke kan klare presset mere, men
kan da ogsaa sagtens vaere dit bundkort.

Mvh Thomas, Vanloese

Fra : fanto

Dato : 30-09-03 08:30

"Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> wrote in message
> [...]
> Kan sagtens vaere din PSU der er ikke kan klare presset mere, men
> kan da ogsaa sagtens vaere dit bundkort.

Ok, det kan du have ret i. Det er i hvert fald værd at forsøge!

Fra : Per Tordrup

Dato : 30-09-03 13:35

Har faktisk lige haft et ligende problem, skiftede PSU, og vupti, fuld
skrald på skidtet

Per

Fra : fanto

Dato : 03-10-03 07:15

"torben hansen" <t.hansen@com> wrote in message
> det kan være din strømforsyning er stået af kan du ikke låne en og prøve
det
> ?

Har lige prøvet det og det løste desværre ikke problemet. Så nu kan det vist
kun være bundkortet eller processoren. Men jeg mistænker stærkt bundkortet..

Fra : SJ

Dato : 03-10-03 15:32

> [...]
vist
> kun være bundkortet eller processoren. Men jeg mistænker stærkt

Og du har prøvet med en "Clear CMOS"?

Fra : fanto

Dato : 03-10-03 17:13

"SJ" <rebelheartSTART_DELETEAFreeAndUnitedIrelandDELETE_STOP@jubiimail.dk>
skrev i en meddelelse ..
> Og du har prøvet med en "Clear CMOS"?

Nej det har jeg dog ikke. Kan prøve det på mandag, har ikke lige pc'en
hjemme.