Hvor meget motion?
Fra : Helle Frederiksen

Dato : 29-09-03 10:50

Hejsa .

Jeg har lige et lille dilemma, som jeg godt kunne bruge lidt andre
synsvinkler på.

Jeg har en hankat på ca. et år, og man kan vist roligt sige, at han er en
lille energi-ophobning . Sagen er så den, at min kæreste rimelig tit
leger med ham med en drillepind. Men det er som om ingen af dem kan finde ud
af at stoppe i tide . De bliver ved indtil den lille ligger fuldstændig
flad på gulvet, og nogen gange halser han lige frem med tungen ud ad munden.
Og så kommer hønemor (altså mig) rendende og siger at det at det er synd og
bærer kræet ud til vandskålen eller vandhanen, så han kan få noget at
drikke.

Men er det synd? Eller er det måske ligefrem godt med den form for motion,
når nu misserne ikke kommer ud? Vi andre har jo også godt af at få pulsen
op. Hvad mener I?

M.v.h.

Helle Frederiksen.

Fra : Kate

Dato : 29-09-03 21:26

Det er egentligt et godt spørgsmål. Mine har aldrig været voldsomt
aktive, jo da de var killinger legede de meget med hinanden, men senere
gad de mindre og mindre. Så en dag havde jeg købt en drillepind, vidst
nok for at aktivere Oliwer som var blevet noget tung Det var bare
Sofie som gik agurk over den. En dag legede vi så meget at hun også lå
med tungen ud af halsen og pulsen på ca. 5000, så må jeg indrømme at
jeg gemte den væk i et par dage.
Sofie var en meget voksen kat på det tidspunkt, måske 9 eller 10 år
gammel så jeg var jo lidt belymret for om hendes hjerte kunne holde
til den voldsomme leg for hun kunne simpelthen ikke stoppe, hvis jeg
bevægede drillepinden ar hunder straks uanset hun faktisk næsten ikke
kunne få vejret.
Jeg tror derfor ikke det gør noget at du stopper kat og kæreste
indimellem, din kæreste vil vel også sætte tempoet ned hvis han løber
og ikke kan få vejret?

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.