Sydfalster
Fra : PAR

Dato : 29-09-03 08:50

Jeg skal i sommerhus i BØTØ på Falster i efterårsferien uge 42.

Kan jeg få nogle gode kysttips fra nogen, som kender området?

På forhånd Tak!

PAR

Fra : Henning Hviid

Dato : 05-10-03 21:55

Uha, Bøtø er sandstrand så langt øjet rækker, det betyder sikkert ikke, at
der ikke er fisk, men skal det være godt, skal du enten ned syd på eller op
nord på, men så bliver det også rigtig godt. Syd på hedder det Gedser Odde
og stykket ind til Gedser, jeg har dog ikke den store erfaring der, men
store havørred skulle der være fanget. Jeg tager hellere nord på, det
starter ved Korselitse og op efter, det er helt i top havørredvand, ja
faktisk helt op til broen.

Jeg har hørt om historier med kystfangede laks ved bøtøskoven, men man skal
altså være lidt af en entusiast for at fiske på det bare sand, og man ser
heller aldrig nogen dernede. Om der virkelig er fanget noget dernede eller
om det er "lystfiskerhistorier" ved jeg ikke.

God tur

Hilsen
Henning