Debian - GUI
Fra : \Kylling

Dato : 29-09-03 08:11

Hej NG

Jeg har prøvet at installere KDE på min Debian uden held, nu har jeg
prøvet med Gnome men det giver samme resultat.

Er der nogle der har en vejledning til installationen af Gnome eller
KDE.

Jeg fandt en vejledning på en Debian friends site, men det virkede
lige godt.

På forhånd tak
Peter

Fra : Christian Joergensen

Dato : 29-09-03 08:29

On Mon, 29 Sep 2003 00:10:34 -0700, Kyllingg wrote:

> Jeg har prøvet at installere KDE på min Debian uden held, nu har jeg
> prøvet med Gnome men det giver samme resultat.

Det er svært at hjælpe hvis ikke du kommer med nogle fejlbeskeder? :)

http://debianguiden.dk/dists/stable/html/opsaetning-xfree86.html

--
Christian Jørgensen | Pity the poor egg: it only gets laid once.
http://www.razor.dk |

Fra : Jan Larsen

Dato : 29-09-03 08:34

\Kylling wrote:

> [...]
> KDE.
>
> Jeg fandt en vejledning på en Debian friends site, men det virkede

Hvis du køre unstable er det

apt-get install arts kdelibs kdebase kdeadmin kdegraphics kdemultimedia
kdenetwork kdeutils kdegames kdm kde-i18n-da

Køre du stable eller testing ændre du til unstable i din sources.list og så

apt-get update og

apt-get install arts/unstable kdelibs/unstable kdebase/unstable
kdeadmin/unstable kdegraphics/unstable kdemultimedia/unstable
kdenetwork/unstable kdeutils/unstable kdegames/unstable kdm/unstable
kde-i18n-da/unstable

så skulle KDE 3.1.2 være der.

Det er bare at installer metapakkerne til kde fra unstable

prøv med
apt-cache search meta kde
om de ikke er der.

/Jan

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 29-09-03 11:45

Jan Larsen <jan@snubi.dk> writes:

> Køre du stable eller testing ændre du til unstable i din sources.list og så

Jeg finder det et lidt drastisk skridt at opdatere til unstable
udelukkende for KDE's skyld.

Jeg ville straks snuppe KDE 3.1.4 fra et af KDE's spejle - kan også
gøres i sources.list (altså med apt-get):

http://www.kde.org/download/

/Rasmus

\ / ASCII ribbon campaign
X against HTML mail
/ \

Fra : Jes Vestervang

Dato : 29-09-03 10:41

\Kylling wrote:

> [...]
> KDE.
>
> Jeg fandt en vejledning på en Debian friends site, men det virkede

Hvis du bruger stable skulle det svjh. være nok at putte flg. linje ind i
/etc/apt/sources.list:

http://download.kde.org/stable/3.1.4/Debian stable main

og køre flg. som root:
$ apt-get update