Curli Flat coated retriever
Fra : Berit Nielsen

Dato : 29-09-03 06:50

Mine forældre har en dejlig, sød og kælen hunhund.
Desværre har de mistet "pusten" da hun er en ret hyperaktiv hund.
Derfor forsøger de nu at finde hende en ny familie, der vil give hende et
godt liv.
Hun er ren, og der er stamtavle på hende.
Hun er af racen Curli Flatcoated Retriver.
Hun har et stort minus, og det er at hun i perioder IKKE kan/ vil være alene
hjemme.
Hun er en hund der kræver en rolig, stabil familie, uden det store stres og
jag i hverdagen.
Hun er vant til meget motion, og hun er vant til børn i alle aldre ( 1 -
? ).
Hun har aldrig gjort en sjæl fortræd, og har et rigtigt kærligt sind.
Hun er en smuk pige, og kunne sagtens udstilles, og evt. bruges til avl.
Mine forældre er bosat i Norsminde v./ Odder.
Men billeder kan sendes til interesserede.

Kontakt undertegnede på mail, eller ring direkte til mine forældre.

Hilsen Berit Nielsen
E-mail : berit_nielsen@tdcadsl.dk
http://www.familiehunde.dk

Mine forældre :
Eva Nielsen - Tlf.: 26 72 25 51

Fra : Pia J

Dato : 29-09-03 07:06

"Berit Nielsen" <berit_nielsen@tdcadsl.dk> wrote in message

> Hun er ren, og der er stamtavle på hende.
> Hun er af racen Curli Flatcoated Retriver.

Så kan hun kun være enten Curlycoated eller Flatcoated, som er 2 forskellige
racer... Hvilken af delene?

Jeg tror også, du skal over i markedsgruppen med hende.

:Pia

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-09-03 07:17

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote in message

> "Berit Nielsen" <berit_nielsen@tdcadsl.dk> wrote in message

> Så kan hun kun være enten Curlycoated eller Flatcoated, som er 2
forskellige
> racer... Hvilken af delene?

Har den små curls i pelsen er det en Curlycoated Retriever:

http://www.dansk-retriever-klub.dk/sider/racer/curly.html#Anchor-Curly-35326

Har den faner på ben og hale, glat pels er den en Flatcoated Retriever:

http://www.dansk-retriever-klub.dk/sider/racer/flatcoated.html#Anchor-Flatcoated-3800

--
mvh/rg. Christian

Fra : Berit Nielsen

Dato : 29-09-03 09:55

Se nu interesserer jeg mig slet ikke for denne race.
Og må indrømme da jeg så hende første gang mindede hun mest om en blanding
imellem hund og får (sorry *S*).
Vi anede ikke hvad race hun var, da mine forældre bare blev vilde med hende,
og faktisk aldrig har studeret hendes stamtavle.
Men vi blev oplyst at hun var en Curly flatcoated.
Deraf kommer fejlen så..... beklager.
Men mon ikke i egentlig var klar over at det så var en Curly ??
En flatcoated retriver er jo en ganske almindelig kendt hund i det Danske
land.

Mine forældre har indtil flere gange fået megen ros for hende, af andre med
samme race.

Hilsen Berit Nielsen

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 29-09-03 10:26

"Berit Nielsen" <berit_nielsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Se nu interesserer jeg mig slet ikke for denne race.
> Og må indrømme da jeg så hende første gang mindede hun mest om en blanding
> imellem hund og får (sorry *S*).

Det kan kun være en Curly så!

> Men vi blev oplyst at hun var en Curly flatcoated.
> Deraf kommer fejlen så..... beklager.

Det er jo ikke din fejl...

> Men mon ikke i egentlig var klar over at det så var en Curly ??

Hvor i al verden skulle vi dog vide det fra??
Du skriver Curly Flatcoated... Jammen så er der jo ingen der aner hvilken en
af dem du mener!

> En flatcoated retriver er jo en ganske almindelig kendt hund i det Danske
> land.

Ser' så ikke lige hvad det har med sagen at gøre

> Mine forældre har indtil flere gange fået megen ros for hende, af andre
med
> samme race.

Kontakt specialklubben. Find lik på http://www.dansk-retriever-klub.dk

Rinnie Ilsøe

--
Flatcoats: Ciko (250692) Balto (170602) og Jenna (050403)
Golden: Chili (160796)

Fra : Søren Voigt

Dato : 29-09-03 11:21

> Hun er ren, og der er stamtavle på hende.
> Hun er af racen Curli Flatcoated Retriver.

Hej Berit,

Vedr. mysteriet om "Curly Flatcoated Retriever". Du finder svaret i
stambogen.

Mvh
Søren Voigt

Fra : Berit Nielsen

Dato : 29-09-03 12:16

Her er nærmere oplysninger om Hende.
Race : Curly Coated Retriver
Født. 17. 09. 1998
Farve : Sort
ID Nr.: 039651
Avler : Lis Honore Lerche, Randers

Far. : Moselunds Bølgetop 18662/92 (95 B1)

Farfar.: Darelyn Vincent NHSB 1536362 (89 B2)
DKCH - NLCH - MONCH - LCH - VDHCH - INTCH - JWA88- WA88 - DCHMARKP

Farmor.: Moselunds Dronning Margrethe 03994/89 (89 C1)
VV91 - VDHCH - KBHV92

Mor.: Moselunds Kønne Kaptajn 02535/96 (96 C1 0)
EUUV97 - KBUV97

Morfar.: Novacroft Viceroy of Glengilde 08441/95 (95 B1 0)
KBHV95 - DCHVDH

Mormor.: Moselunds Måneskin 14586/92 (93 C1)
VDHCH

Det var vist det hele.
Som sagt kan billeder tilsendes, og nærmere info fås på mail eller telefon.

Fra : Battlefield´s

Dato : 29-09-03 12:46

> [...]
> VDHCH
>
> Det var vist det hele.
> Som sagt kan billeder tilsendes, og nærmere info fås på mail eller

Hej Berit
Har I snakket med opdrætteren? Hun kan måske hjælpe, og vil da i hvert fald
sikkert gerne vide at en af hendes hvalpe skal skifte hjem.
Prøv også at kontakte Dansk Retriever Klubs raceledelse for Curly Coated
Retriever, de har en hvalpeliste, måske har de også en liste for voksne
hunde, der søges omplaceret.
Hilsen Vibeke

---