Online check
Fra : Mark Marhauer Peders~

Dato : 28-09-03 21:48

Hejsa, jeg er ved at lave en side til et internt netværk.
Hver brugere har en fast IP, og man kan så logge på siden vh.a denne samt et
kodeord.
Herefter kan man bla. se information om andre brugere. Jeg kunne godt tænke
mig at man også kan se om disse har tændt computeren, ala ping dem og se om
man får svar. Men hvis de ikke er online tager ping lang tid, findes der
noget andet man kan bruge i PHP?

Lidt uden for nyhedsgruppe emne: Ellers køre serveren Linux, så eventuelt et
system kald kan også bruges?

Mvh Mark

Fra : Rasmus Hansen

Dato : 28-09-03 23:51

Mark Marhauer Pedersen wrote:

> [...]
> noget andet man kan bruge i PHP?
>
> Lidt uden for nyhedsgruppe emne: Ellers køre serveren Linux, så eventuelt et

Prøv at kig her:
http://www.hotscripts.com/PHP/Scripts_and_Programs/Networking_Tools/Ping/

VZ_ping bruger
$cmd=shell_exec("ping -c 1 -w 1 $ip");

Ved ikke lige om det virker på en linux box, men prøv..

Mvh
Rasmus Hansen

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 29-09-03 08:22

Rasmus Hansen wrote:
> VZ_ping bruger
> $cmd=shell_exec("ping -c 1 -w 1 $ip");
>
> Ved ikke lige om det virker på en linux box, men prøv..

Virker i hvert fald ikke på min box ;)
Linux johan 2.2.20-idepci #1 Sat Apr 20 12:45:19 EST 2002 i686 unknown

mvh
Johan

Fra : Mark Marhauer Peders~

Dato : 29-09-03 16:42

Jeg har fundet en program der hedder fping, det er til at lave parellel
pinging med, sidder og leger med det nu, men jeg er ikke helt tilfreds, ca.
9 sekunder for 200 pings

Tak for jeres hjælp og tid

Mark

Fra : Mikkel Andreasen

Dato : 30-09-03 21:35

"Mark Marhauer Pedersen" <mmpe02@kom.auc.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har fundet en program der hedder fping, det er til at lave parellel
> pinging med, sidder og leger med det nu, men jeg er ikke helt tilfreds,
> [...]

Kan du ikke nøjes med at køre den engang i minuttet eller lign. og så gemme
resultat.

Mikkel