Normering i døgninstitutioner
Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 28-09-03 20:38

Er der nogen i denne gruppe, der ved, hvad der er almindelig normering i en
døgninstitution med (tvangs)anbragte børn?

Er det eksempelvis almindeligt, at én voksen er alene med 9 børn?

Mvh. Lisbeth

Fra : Anja

Dato : 28-09-03 22:41

--
"Lisbeth Jacobsen" <jacobsenlisbeth@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
en
> døgninstitution med (tvangs)anbragte børn?
>
> Er det eksempelvis almindeligt, at én voksen er alene med 9 børn?

Hej Lisbet

Det er meget forskelligt hvad normeringerne er, da der er mange forskellige
inst. og anbringelser. Det er også forskelligt fra kommune til kommune.
Der findes ikke nogen reel rettesnor, da nogle børn har sværere behov end
andre. De inst. som jeg har arbejdet på har alle haft forskellige
normeringer alt efter hvilke alder, børn og begrundelser for anbringelserne.
Men det lyder af meget med en pæd. til 9 børn... - jeg har kun oplevet at
være alene når jeg havde rådighedsvagt.
Anja

Tjek www.holdum.dk det kan være vi lige har det du mangler...

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 28-09-03 23:42

"Anja" <salg@holdum.dk> skrev i en meddelelse

> Men det lyder af meget med en pæd. til 9 børn... - jeg har kun oplevet at
> være alene når jeg havde rådighedsvagt.

Du mener da vist, at det IKKE lyder af meget, ikke? *s*

Og så er det i øvrigt ikke en uddannet pædagog, der var alene på vagt - men
derimod en nyansat vikar (ikke pædog-uddannet), som børnene ikke engang
kender.....

Og dertil kommer, at halvdelen af ungerne lige er anbragt i institutionen.

Mvh. Lisbeth

Fra : Anja

Dato : 29-09-03 05:50

"Lisbeth Jacobsen" <jacobsenlisbeth@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Anja" <salg@holdum.dk> skrev i en meddelelse

> Du mener da vist, at det IKKE lyder af meget, ikke? *s*

Ja der mangler et ikke - undskyld!

> Og så er det i øvrigt ikke en uddannet pædagog, der var alene på vagt -
men
> derimod en nyansat vikar (ikke pædog-uddannet), som børnene ikke engang
> kender.....

Det lyder ikke særlig godt...
Men nogle steder har de svært ved at få uddannet personale
- det kan der være mange grunde til!

> Og dertil kommer, at halvdelen af ungerne lige er anbragt i institutionen.

Det er tragisk! Det er jo netop der det er vigigt at sætte ind for at hjælpe
barnet...

Hilsen
Anja

Fra : Musen

Dato : 29-09-03 18:20

> Du mener da vist, at det IKKE lyder af meget, ikke? *s*

Det synes jeg ihvertfald...Ni børn alene er rimeligt i en almindelig
børnehave (op til 20 tror jeg man må have, hvis der er andre voksne i
huset), men er det en uuddannet er sagen da en hel anden. De må så vidt jeg
er orienteret overhovedet ikke være alene med børnene (altså de anbragte
børn, i børnehaverne må de godt)

> [...]
> kender.....
> Og dertil kommer, at halvdelen af ungerne lige er anbragt i institutionen.

Det lyder i mine ører som en svipser. Men selvfølgelig alt afhængigt af
hvilke børn der er tale om, og hvor alene hun har været. Altså helt alene i
huset, den går ikke, men har der været andre voksne i huset, som kunne
tilkaldes hvis der var problemer, så ved jeg ikke..

Venlig hilsen Mia