DSB-personale 1870 ->
Fra : Steen Thomsen

Dato : 28-09-03 20:03

Er der nogen der har viden/erfaringer med at finde DSB-personale?

Jeg har en
Vilhelm Thomsen der i 1877 er
baneassistent ved Orehoved station på Falster

(færgestation for Sjællandsforbindelsen (ja vi er før
Storstrømsbroen)), og jeg gad nok vide om han bliver i DSB, og da hvor
han bliver stationeret.

De bedste hilsner
Steen Thomsen

Steen Thomsen http://www.danbbs.dk/~stst/
Frederikssundsvej 128 H st-th
DK 2700 Brønshøj
Danmark
Tlf: +45 3880 0202 steenthomsen@danbbs.dk

Fra : Børge Thomsen

Dato : 28-09-03 21:37

Hej Sten

Der findes en fortegnelse over dsb ansatte som jeg har set i Viborg og der
fundet en.af min fam.
Dsb har afleveret alle personalemapper indtil 1932 og de er på rigsarkivet
jeg har lånt en og deri er der alle akter som er meget sjov at have til en
slægtsbog

Venlig hilsen Børge

Fra : Børge Fogsgaard

Dato : 28-09-03 21:36

Rigsarkivet har alle personaleoplysninger om statsbanernes faste personel.
Arkivalierne er forholdsvis lette at gå til.

Børge

Fra : Steen Thomsen

Dato : 17-10-03 17:33

Tak til Børge & Børge !