Akvarium ca. 80L (2630 Tåstrup)
Fra : jabbe\(4k\)

Dato : 28-09-03 19:20

>Men hvordan vil I da anbefale mig at konstrurere underlaget, når nu det
>ikke er anbefalelsesværdigt med 30mm fyretræshylde?
>Jeg havde regnet med at lægge 2 ABC hylder oven på hindanden og så
>slutte af med en ~21mm MDF plade. ABC hylderne er 15mm.

Personligt ville jeg lægge en krydsfiner som bundplade(gerne vandfast) den
er meget stærk...

--
J@bbe

530L Effectline Akvarie (PT uden fisk da jeg er igang med opbygningen)
Symphony 1.8, NASA PW 4.81KVM, HQ Stealth, Prism E2, Symphony 3.3(drager)
Aprilia AREA 51 45/scooter
http://hjem.get2net.dk/jabbe/index.htm

Sun, 28 Sep 2003 at 16:53 GMT Maria Frederiksen wrote

/Morten

Fra : Morten Guldager

Dato : 28-09-03 19:28

Sun, 28 Sep 2003 at 18:19 GMT jabbe(4k) wrote

> Personligt ville jeg lægge en krydsfiner som bundplade(gerne vandfast) den
> er meget stærk...

Ok, det er da simpelt, taler vi her om noget i stil med 35mm?

Igen, målene er circa 75x40cm og vægten er vel omkring 100kg.

Hvad skulle det gavne at den er vandfast? Springer skidtet læk er min
mindste bekymring da pladen... Og skulle det ske må det da netop være
fordi pladen ikke var stiv nok. (og så skal den jo ud med skyldevandet!)

/Morten

Fra : jabbe\(4k\)

Dato : 28-09-03 19:33

den

> Ok, det er da simpelt, taler vi her om noget i stil med 35mm?
>
> Igen, målene er circa 75x40cm og vægten er vel omkring 100kg.

en 21mm skulle være nok.... det er jo noget mere stærk end MDF eller
spånplade..:)

Fra : Morten Guldager

Dato : 28-09-03 20:27

Sun, 28 Sep 2003 at 18:33 GMT jabbe(4k) wrote
> den

> en 21mm skulle være nok.... det er jo noget mere stærk end MDF eller
> spånplade..:)

Men er 21mm krydsfiner stivere end 2x15mm massiv fyr? MDF-pladen kommer
kun ind i billedet fordi jeg mangler et par cm i breden. Og her er
krydsfiner også helt ok.

Men alt i alt bliver konstruktionen nok noget i stil med:

1 stk ABC-hylde. (15mm masiv fyr)
1 stk 21mm krydsfiner.

Så mangler jeg bare glaskassen

/Morten

Fra : Torben Lundvall

Dato : 28-09-03 20:48

> Men alt i alt bliver konstruktionen nok noget i stil med:
>
> 1 stk ABC-hylde. (15mm masiv fyr)
> 1 stk 21mm krydsfiner.
>
> Så mangler jeg bare glaskassen

Jamen den har jeg hvis du gider køre til Bagsværd efter den.
1 stk. 85 l Effectline, alu-farvet (70x35x35), med en enkeltrørs lampe ikke
effectline-modellen.
Eheim indvendigt filter, varmelegeme, termometer, net, grus, baggrund.
Ganske pænt.....pris. fx. 400,-

/Torben