Er der begrænsning på "alm. download"?
Fra : Michael Aggerholm, B~

Dato : 28-09-03 19:24

Hej NG.

Jeg bruger XP og IE 6.0, og når jeg finder noget på nettet jeg vil
downloade, så bruger jeg "standard måden", dvs ingen accelerator eller
noget.

Jeg er lige nu ved at hente en mod til BattleField via FilePlanet, og den
henter med ca 6KB.

Samtidig er jeg ved at hente nogle maps til BattleFiled også via FilePlanet,
og her ligger hastigheden også ca på 6KB.

Da jeg er meget utålmodig satte jeg den lige til at hente noget mere, dog
ikek via FilePlanet, og her lagte hastigheden sig også på ca 6KB, uden at
hastigheden blev lavere på de to andre.

Så der er altså båndbredde nok, men hvorfor henter den ikke hurtigere på
hver enkelt download?

Er der en indstilling der tildeler ca 6KB til hver download, og hvor fjerner
man en sådan?

Så jeg kan komme over de 6KB, hvis der er båndbredde til det.

På forhånd tak.

Mvh Michael

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-03 22:57

"Michael Aggerholm, Brabrand" <maggerholm@FJERNESstofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3f772703$0$22638$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hej NG.
>

> Så jeg kan komme over de 6KB, hvis der er båndbredde til det.
>
> På forhånd tak.
>
> Mvh Michael

Ved at betale for det hos din udbyder. Du skriver ikke noget om, hvilken
slags forbindelse, du har. Hvis det er analogt modem på en almindelig analog
telefon (PSTN) tales der om >56 kB/s, men absolut ikke med nogen garanti.

Kører du ISDN, er det 64 kB/s.

Kører du ADSL, er der flere individuelle muligheder for både download- og
uploadhastigheder.

TDC har på en af sine hjemmesider en speedtest, der ved et par kørsler
foretæller din maksimale hastighed.

MVH
KHJ

Fra : Michael Aggerholm, B~

Dato : 28-09-03 23:09

Karsten Jensen wrote:
> [...]
>>

> Ved at betale for det hos din udbyder. Du skriver ikke noget om,
> hvilken slags forbindelse, du har. [cut]

Nej det udelod jeg (eller skal vi sige jeg glemte det).

Jeg har StofaNet FlatRate, som er ca 256/128.

Men som jeg skriver så var der båndbredde nok til at tilføje en tredie
download, der også kom op på ca 6KB uden at de to andre mistede fart.

Så på en eller anden måde virker det som om jeg ikke rigtig kan komme over
de 6 KB pr. download, selvom der fx. kun kører en enkelt download.

En kammerat her hentet nøjagtig det samme på FilePlanet og kunne køre med
meget højere download (han har en hurtigere forbindelse, men jeg skulle som
sagt også have båndbredde til at kunne køre mere end 6KB).

Er der en indstilling i IE (eller hvad der nu styrer denne standard
download-ting), der måske begrænser den enkelte download?

Jeg synes jo ikke det bør være muligt for Stofa at kunne begrænse
hastigheden på den enkelte download.
Hvordan skulle det kunne lade sig gøre?

Mvh Michael

Fra : Peter

Dato : 29-09-03 16:53

"Michael Aggerholm, Brabrand" <maggerholm@FJERNESstofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3f775bd7$0$7962$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

Sandsynligvis ligger flaskehalsen i den anden ende.

Fra : Michael Aggerholm, B~

Dato : 29-09-03 18:18

Peter wrote:

> Sandsynligvis ligger flaskehalsen i den anden ende.

Det tror jeg ikke, da en kammerat som sagt har hentet samme fil samme sted
fra, og han hentede med langt over 100KB.

Desuden var mine 3 download ikke alle fra samme sted.

Mvh Michael

Fra : Leony

Dato : 01-10-03 13:07

"Michael Aggerholm, Brabrand" <maggerholm@FJERNESstofanet.dk> skrev i
en meddelelse news:3f786917$0$23303$ba624c82@nntp03.dk.telia.net

> Det tror jeg ikke, da en kammerat som sagt har hentet samme fil samme
> sted fra, og han hentede med langt over 100KB.

Det kan jo være du har hentet på et uheldigt tidspunkt.
Nogle servere nede, Fileplanet har mistet en linie og begrænser
hastigheden.

Kan du stadig kun downloade med den hastighed?

> Desuden var mine 3 download ikke alle fra samme sted.

Pudsigt tilfælde.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Michael Aggerholm, B~

Dato : 01-10-03 13:23

Leony wrote:
> [...]
> hastigheden.
>
> Kan du stadig kun downloade med den hastighed?

Tjah hvis der ikke er nogen, der ved noget om en evt begrænsning, man kan
ændre på, så har det nok været et pudsigt tilfælde.

Mit download fra FilePlanet gik i ged, og jeg prøvede igen dagen efter, og
har hentede den med ca 10-12KB (altså ca det dobbelte), men faldt senere.

Det må nok bare have været et tilfælde.

Men tak for hjælpen alligevel.

Mvh Michael