Dilemma
Fra : Nina El Falaki

Dato : 28-09-03 15:17

Jeg har fået tilbudt en rigtig god lejlighed, tæt ved bus, S-station,
butikker og med en formidabel udsigt - men jeg kan kun søge dispensation til
2 dyr, og jeg har p.t. 3 voksne katte og vil gerne have en hund, når jeg går
på pension, hvilket kan ske når som helst.

Lejligheden ligger på 7. sal, så der er ingen der kan kigge ind til mig -
men skal jeg tage lejligheden? Jeg er i syv sind!!

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Ann K

Dato : 28-09-03 16:09

Hej Nina.

> Jeg har fået tilbudt en rigtig god lejlighed, tæt ved bus, S-station,
> butikker og med en formidabel udsigt

Lyder rigtig godt!!!
Hvordan ser toilettet/badeværelset ud?
(For udenforstående... Nina bor pt med et badeværelse, der bedst kan
beskrives som ultramoderne... i 70'erne!!! Hint - modefarverne var dengang
mørkbrun og orange *sss*... og hun må ikke selv modernisere)

> - men jeg kan kun søge dispensation til
> 2 dyr, og jeg har p.t. 3 voksne katte

Hmmm - nu er du jo så heldig at ihvertfald de to af kattene ligner hinanden
til forveksling, hvis man da ikke ligefrem _ved_ noget om somalier
Mon ikke du kan lade de to gå som én???
eller gøre klart at du som katteopdrætter i perioder jo selvfølgelig er
nødt til at have avlskatte på besøg?
Bindegaleren har jo sit eget udtryk...

og vil gerne have en hund, når jeg går
> på pension, hvilket kan ske når som helst.

Av - den var værre! Du kan umuligt få en hund til at ligne en kat!!!
Heller ikke selv om det er en Chinese Crested ( = meget GRIM hunderace...
så foretrækker jeg absolut Tortiekatte *ggg*)
Men Ok - den pelsløse rotte passer du da bare for os!!!

> Lejligheden ligger på 7. sal, så der er ingen der kan kigge ind til mig -
> men skal jeg tage lejligheden? Jeg er i syv sind!!

Gav jeg nogen ideer?

--
Mvh Ann
Kennel Sifsafs... opdræt af shetland sheepdogs

Fra : Malene

Dato : 28-09-03 18:30

> [...]
>
> Lejligheden ligger på 7. sal, så der er ingen der kan kigge ind til mig -
> men skal jeg tage lejligheden? Jeg er i syv sind!!

Tag lejligheden! Medmindre du har planer om at inkludere hele
bestyrelsen i din venne-/besøgskreds, kan jeg ikke se det store problem.
Misserne holder sig jo indendøre, så kun den potentielle hund bliver
synlig for omverdenen. Jeg har skam selv "taget i mod" lejligheder på
mere usle grundlag end dit

Med venlig hilsen
Malene
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Helle

Dato : 28-09-03 19:50

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> wrote in message
> [...]
>
> Lejligheden ligger på 7. sal, så der er ingen der kan kigge ind til mig -
> men skal jeg tage lejligheden? Jeg er i syv sind!!

Du skal lige overveje hvordan det vil være for dig hvis noget går i stykker
i lejligheden (fyr, vask, toilet, vandhane osv) og vicevært ell. skal komme
og lave det. Du kan ikke forklare en kat at den skal sidde inde i et andet
rum og tie stille imens så den ikke bliver opdaget - tværtimod! *s*
Overvej det nøje - jeg tror det giver for meget besvær. Bare min mening.

Mvh Helle

Fra : Jane

Dato : 28-09-03 19:56

Helle skrev i <news:3f772d51$0$54803$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> ell. skal komme og lave det. Du kan ikke forklare en kat at den skal
> sidde inde i et andet rum og tie stille imens så den ikke bliver

Men hvis hun lukker tre katte inde i et andet rum, og de
larmer imens, kan viceværten vel ikke høre at der ikke kun
er to? Han sidder jo ikke og lurer på kattenes lyde men
koncentrerer sig vel forhåbentligt om sit arbejde.

Men hvis du også vil have en hund, tror jeg ikke det går
medmindre du kan få en race der siger mjau, og ikke skal
gås tur med udenfor (eller - ...kan du se blind ud?)

Jane

Fra : Nina El Falaki

Dato : 28-09-03 21:58

Svar til flere

Ann:

Nej badeværelset er ikke orange men hvidt/malet væv, så jeg kan male det
grønlyseblåt, hvis jeg skulle få de lyster, hihi Til gengæld er er huset
fimse lyserødt udvendigt.

Alle:

Jeg tror ikke viceværten kan høre om der er 1 eller 10 katte lukket inde i
et rum, så jeg tror det største problem er at få varmen læst af.

Jeg havde tænkt mig om at søge om tilladelse til 1 kat, så var der plads til
hunden senere. Eller er det meget ansvarsløst?

Bare vi havde svenske tilstande, så var man fri for disse
samvittighedskvaler.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Jane

Dato : 28-09-03 22:06

Nina El Falaki skrev i

> Jeg tror ikke viceværten kan høre om der er 1 eller 10 katte lukket
> inde i et rum, så jeg tror det største problem er at få varmen læst
> af.

Hos mig har varmeaflæseren altid været en person fra varmeaflæser-
firmaet og ikke fra boligforeningen, så jeg tror de er ret ligeglade
med at tælle katte. Da de også er nødt til at give et vist varsel
før de kan kræve at blive lukket ind i din lejlighed, har du måske
lige mulighed for at parkere overskydende dyr hos en ven den dag,
eller invitere "en ven der har sin kat med i snor".

> Jeg havde tænkt mig om at søge om tilladelse til 1 kat, så var der
> plads til hunden senere. Eller er det meget ansvarsløst?

Du kunne starte med to katte (de syntes måske du køber usædvanligt
meget mad og grus til en enkelt kat) og når de så havde vænnet sig
til dig, hvis du så ville have en hund, kunne du sige at du havde
solgt den ene kat (det er nemmere at camuflere tre katte som to
end som en, og når de først har vænnet sig til de "to" tænker de nok
ikke over det når du anskaffer en hund og siger du har en kat mindre)?

Jane
--
videnskabsgruppens anbefale link om kattes farve-fordelinger:
http://www.kpbsd.k12.ak.us/kchs/JimDavis/CalculusWeb/PrestonHome.htm

Fra : Kate

Dato : 28-09-03 22:11

Jane <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> wrote in

> Hos mig har varmeaflæseren altid været en person fra varmeaflæser-
> firmaet

Ja, her kommer der ogaå en udefra og aflæser varmemålerne, en Clorius-
mand og han er ligeglad med om så jeg havde en giraf i brusekabinen
tror jeg
Men, som Jane også skriver så kan 3 katte være sværere at camuflere som
1 kat end 3 som 2.

Ellers ville jeg nok, med tanke på dine nuværende boligforhold være
mere end fristet til at tage lejligheden.
Får du så også mere plads?

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Nina El Falaki

Dato : 28-09-03 22:41

Japp 2 rum og 10 kvm mere

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Nina El Falaki

Dato : 28-09-03 22:40

Det kunne jeg. Lara er jo halvgammel og har fået fjernet 1 kræftknude, så
det ville ikke virke unaturligt

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Jane

Dato : 28-09-03 22:53

Nina El Falaki skrev i <news:krIdb.107081$Kb2.3964807
@news010.worldonline.dk>:

> Det kunne jeg. Lara er jo halvgammel og har fået fjernet 1 kræftknude, så
> det ville ikke virke unaturligt

Fordelen sammenlignet med at sige du kun har en kat nu
(udover det med at få naboerne til at tro på den kan
spises så meget) er at du er dækket ind hvis de vedtager
i næste uge eller måned at nu må man kun have 1 dyr.

Den dag hvor du så officielt kun har 1 kat og 1 hund
tænker de ikke over at du forresten køber lige så meget
kattemad og grus som du plejer, fordi de er vant til at
se dig gøre det.

Jane
--
anbefaler meget dette link til fremme af bedre citatteknik:

Fra : Pia J

Dato : 29-09-03 07:03

"Jane" <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> wrote in message

> tænker de ikke over at du forresten køber lige så meget
> kattemad og grus som du plejer, fordi de er vant til at
> se dig gøre det.

Der er vel for h....... ikke nogen der er så anale, at de tæller deres nabos
indkøbsposer????

:Pia

Fra : Kate

Dato : 29-09-03 21:16

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote in

> Der er vel for h....... ikke nogen der er så anale, at de tæller
> deres nabos indkøbsposer????

Hahaha, jeg tænkte godt nok også på at man er nysgerrig hvis man har
tjeck på hvad og hvor meget naboerne køber ind Godt nok tænkte jeg
ikke lige de ord som du brugte *fnis*

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-03 22:29

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> skrev i en meddelelse news:jPHdb.107068

> Jeg havde tænkt mig om at søge om tilladelse til 1 kat, så var der plads
til
> hunden senere. Eller er det meget ansvarsløst?

Hej Nina !

Det ville også være mit forslag.
Hvis viceværten skulle opdage noget, så passer du bare Tante Tulle`s to
katte.

Vi er flyttet nu, men havde først kat og senere hund, i en boligforening,
hvor husdyr var forbudt. Der var også katte/ hund i hver anden blok, vi kom
forbi såhhh...

Vi fik også sat nyt køkken i vores lejlighed, selvom vi havde hund. Da så
inspektøren skulle godkende køkkenet, gik min mand en tur med hunden imens.
Håndværkerne havde jo ikke noget, at gøre med boligforeningen og deres
regler.

Jeg vil ikke gøre mig til dommer, om det er ansvarsløst, men hvis jeg var
dig, vil jeg gøre, som du selv foreslår. Det kommer selvfølgelig også an på,
hvor sure naboer man har.
Tarzan ( vores tidligere kat ) blev opdaget, fordi han gik en tur ind i
naboens soveværelse. De tog det meget pænt og sagde, at de også gerne vil
have en kat, hvis de havde boet i stueetagen. Vi boede på 2. sal og havde
glemt, at lukke døren, til værelset, hvor vinduet var åbent. Så pas på
deroppe på 7. sal.

Held og lykke med, hvad end du beslutter.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Kate

Dato : 29-09-03 21:19

"Buffy" <tjekmig(Snabel-a)pc.dk> wrote in

> Hvis viceværten skulle opdage noget, så passer du bare Tante
> Tulle`s to katte.

Så skal man altså være sikker på at der ikke er forbud mod at passe dyr
for andre. Jeg tror flere boligforeninger har luret den fremgangsmåde
og forbyder pasning på lige fod med ejerskab. Sådan var det der hvor
mine forældre boede før og også hvor jeg kender andre der har forbud
mod dyr, så den løsning er nok slet ikke holdbar. Så hellere bruge
Janes metode med at søge om tilladelse til 2 katte og så senere erklære
den ene for borte, når/hvis en hund bliver aktuel.

Fra : Kate

Dato : 28-09-03 22:05

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> wrote in

> Jeg er i syv sind!!

Det kan jeg dælme godt forstå
Men når nu den ligger på 7........tjaeh, jeg ved det ikke. Problemet er
jo vel at bolig-mæssigt kan næsten alt vel kun blive bedre end det du
nu har.
Jeg søger selv ny lejlighed, men har betinget mig at alle kattene må
komme med ellers flytter jeg ikke, men det er jo så også nemmere når
man egentligt bor rimeligt godt.

Den med hunden, uha, sådan en er svær at skjule. Min nabo har fået hund
og jeg har kun set dem lufte den et par gange, men nogle gange gør den
og derfor har jeg opdaget den. Hvis du er uheldig at få nogle emsige
naboer kan det jo blive et problem.

Fra : Nina El Falaki

Dato : 28-09-03 22:43

Ja hunden er jeg nødt til at have tilladelse til. Min ene nabo har en stor
hund, der gør lidt når man snakker uden for deres dør.

Fra : dpl

Dato : 30-09-03 18:55

Hej Nina!
Hvis du er meget opsat på at få hund, er det måske værd at overveje, at
lejligheden er på 7. sal.

En hvalp vil ikke just være nem at få gjort renlig, hvis man skal fræse
ned af 7 etagers trapper hver gang den gør tegn til at skulle tisse. Den
ville nok nå at tisse færdig før du nåede 4. sal *smil*.

En ældre hund ville desuden kunne få svært ved at klare trapper. Det
samme er gældene for mange større racer, som ikke bør gå på trapper
under opvæksten.

Men ok, hvis du drømmer om en voksen hund i tæppe-tisser-størrelse, så
kan det vel nok lade sig gøre, ikke mindst hvis der er elevator.

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Nina El Falaki

Dato : 30-09-03 22:32

Hihi du har vist ikke set mig gå på trapper, selv til 1. sal kræver jeg
elevator.

Jeg har for øvrigt sendt papirerne ind om at jeg gerne vil have lejligheden.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats