Identificering af Tropheus
Fra : Karsten Feddersen

Dato : 28-09-03 14:02

Hej

Jeg har nogle Tropheus Etellerandetunderartens.

Forhandleren kendte ikke til underarten, men da der nu er kommet yngel
ville det faktisk være rart med en nærmere identificering.

De er det meste af tiden helt, helt mørke violet/grå/brune og kedelige
at se på. Der er 5-7 sorte tværgående striber som stort set ikke kan
ses. Rygfinnen er samme farve med et klart gule strejf. Hannens
"kønspletter" er helt igennem gule. Hannen skifter dog til tider farver
(går ud fra at det sker når han har lyst), så den bliver helt blå/violet
og der tværgående fremkommer meget markant.

Nogle forslag? Jeg har ingen billeder, men hvis det er eneste udvej, så
vil jeg prøve at få lavet nogle.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Lasse Christiansen

Dato : 28-09-03 16:20

"> Nogle forslag? Jeg har ingen billeder, men hvis det er eneste udvej, så
> vil jeg prøve at få lavet nogle.

Det ville nok være løsningen med et par stykker.. Det er lidt svært ud fra
dette :)

Lasse
www.cichlids.dk