Får i ulveklæder KØBES!
Fra : Malene

Dato : 28-09-03 11:39

Halløj i gruppen!

Så er jeg atter på banen; kæresten & mig vil have os en lille ny
pelsven! Vi mistede vores højt elskede Sofie i august måned og har siden
lidt under manglen på knurhårsbefængt selskab. Hvis I klikker på linket
til min profil længere nede i indlægget, kan I se, hvordan vores ny
kammerat IKKE skal være! Vi er begge rørende enige om, at Sofie var en
ufattelig skøn kat, men også at vi nu HAR haft action nok for denne gang.

Vi søger en sund & rask mis som er:
- meget kærlig, hengiven & imødekommende
- nussesyg (gerne typen, der ligger på skødet)
- psykisk stabil
- fra minimum 12 uger til ca 1 år gammel
- indekat

Udseendet skal være "vildt"; tigerstribet, leopardplettet eller
lignende. Udtrykket skal være bamset & sødt. (Vi er med andre ord ikke
til det spinkle "spidsmuslook")

Om det er en racemis eller en regulær hjemmestrikket er underordnet,
bare kræet som sagt er sund & rask & i øvrigt er i besiddelse af
ovenstående karakteristika.

Vi tilbyder:
- en 2-værelses på 50 m2, med masser af plads at boltre sig på. Kræet
får et gulv-til-loft-arrangement i indflyttergave & vil i øvrigt blive
forkælet på kryds & tværs med frisk fisk fra den lokale fiskehandel,
dyrlægens bedste tørkost, masser af legesager osv. Her er store vinduer
(& magelige vindueskarme) med udsigt til inspirerende grønne områder,
hvor der fra tid til anden flyver en fugl eller 10 Da jeg er
hjemmegående, vil trolden også have en fast legekammerat hver eneste
dag. Kort sagt: et vaskeægte katteparadis! Geografisk befinder vi os i
Nordsjælland.

Står du & skal af med sådan en lille sag, er du velkommen til enten at
skrive her, eller at kontakte mig på min mail. Jeg venter spændt!

Med venlig hilsen
Malene

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/profiles_view_index.php?profile=569&limit_start=0&limit_user=15

- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Pernille & Jesper

Dato : 28-09-03 12:10

Hej Malene,

du ved jo at vi har en Mirtai-misling, men jeg kan næsten regne ud at
det ikke lige var det I ledte efter, siden jeg ikke har hørt fra dig.
Ellers er du velkommen til at henvende dig igen...

/Pernille
www.garion.dk

Fra : Ann K

Dato : 28-09-03 12:43

Hej Malene.
Her i gruppen findes pt hele to medlemmer, der har hittekatte på kost...
Marianne Hellemose med Coco og hendes datter Callie...
Dorthe Elwarth med "Mormis" og hendes nyfødte killinger...
Muligvis har Jynis også stadig en enkelt ungkat tilbage fra det kuld, hun
tog ind i forsommeren?
Alle disse katte kommer under betegnelsen "Stribere" (huskatte) og er i
hænderne på kompetente mennesker, der kan/har sikret dem en god opvækst mht
fodring, prægning osv
Det betyder også at du vil kunne få lidt mere at vide om, hvordan kattene
er rent temperamentmæssigt... selv om jeg er sikker på at du vil få svært
ved at få en ny Sofie (der for resten lyder som en "rigtig" kat!!! ...
Kattene/killingerne sælges for symbolske beløb - fx pris for kastration
e.lign....
Prøv at søge i profilerne på "vores hjemmeside", hvis du vil i kontakt med
nogen af disse hittekatte-foderværter
Ellers er der jo også www.vildkat.dk hvor der er flere voksne
kattekastrater til salg... Fordelen ved en voksen kat er at dens
temperament kendes - du er rimeligt sikker på at få en kat som lever op til
dine krav

--
Mvh Ann
Kennel Sifsafs... opdræt af shetland sheepdogs

Fra : Kate

Dato : 28-09-03 13:03

"Ann K" <tsarsSLET@DETTEos.dk> wrote in news:bl6hfm$483$1@sunsite.dk:

> Sofie (der for resten lyder som en "rigtig" kat!!! ...

Fnis, Ann, det var en rigtig kat, jeg har kigget på hendes profil
tidligere idag. Dog var Sofie ikke en kat efter dit hjerte hun var
tortie. En smuk missepige med det dejligste navn

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Ann K

Dato : 28-09-03 13:40

Hejsa.
Uppsss! denne her røg vist til Kate privat... undskyld - det sker ikke
igen, før næste gang!

> Fnis, Ann, det var en rigtig kat, jeg har kigget på hendes profil
> tidligere idag. Dog var Sofie ikke en kat efter dit hjerte hun var
> tortie. En smuk missepige med det dejligste navn

Hæ... nu har jeg fået kigget på hendes profil... og jow - hun var en rigtig
kat!!! grim som alle tortier... men helt rigtig! ;-D
Som sagt... jeg kan heldigvis godt se bort fra kattens udseende...
Kludetæppets farve er bestemt ikke blevet spor pænere, mens vi har haft
hende... men vores forhold til hinanden er blevet virkeligt godt... det er
noget så hyggeligt, når hun kommer tøffende og lægger sig storspindende på
mit skød (nja - måtte lige vænne mig til den adfærd fra en skovmis... og så
endda Kludetæppet, der jo ellers klart foretrækker Manden!) ... selv om
jeg stadig _hader_, når hun bider mig!

Fra : Kate

Dato : 28-09-03 21:53

"Ann K" <tsarsSLET@DETTEos.dk> wrote in news:bl6kqj$sr7$1@sunsite.dk:

> Selv om jeg stadig _hader_, når hun bider mig!

Ja, det er aldrig rart. Mows har også en tendens til når han bliver
overkælen at bide, ikke hårdt, men nok til at jeg stopper ham lige med
det vuns.
Ja, jeg synes jo at tortier er meget smukke misser, men du har ret i at
det indre tæller langt mere end det ydre. Ellers var Lante nok heller
aldrig havnet her, for så smuk synes jeg altaå ikke han er, men dejlig
_det_ er han

Fra : Kate

Dato : 28-09-03 13:01

Hej Malene

Har i kigget på www.vildkat.dk om der skulle sidde en mis og vente på
et godt hjem?

Fra : Malene

Dato : 28-09-03 18:18

Hej med jer!

Mange tak for besvarelserne! Pernille, jeg tænker skam stadig på (min!)
lille Mirtai, sagen er bare den, at min kæreste har vist sig at have så
dårlig smag, at han ikke synes om langhårsmisser... Han mener, at de ser
FORHUTLEDE ud?! Spørg lige om dén kommentar har affødt de helt vilde
diskussioner herhjemme!

Jeg gør hvad jeg kan for at prakke ham den lille Mirtai misling på,
blandt andet ved at stikke den bærbare helt op i snuden på ham, visende
det ene bedårende foto af hende efter det andet. Samtidig nedværdiger
jeg mig til at sige underlige babylyde, for lissom at understrege
stemningen yderligere *G* Men ak... Han er sej som få.

Jeg tjekker dagligt både vildkat.dk og dyrenes beskyttelses homepage,
men vi er endnu ikke enedes om missEN... Vi drager også ud på
internaterne (Inges Kattehjem i Glostrup + søsterafdelingen i Hillerød),
men heller ikke hér har vi endnu fundet bamsen. Vi var faktisk et smut i
Hillerød så sent som i eftermiddags, hvor vi kiggede lidt på en
4-måneders tortie, men hun var mere vild end kælen, så hende skal det
nok heller ikke være. Uha det er svært.

Nu har vi så lige indbetalt et mindre beløb til Den Blå Avis (på
nettet), for at kunne få vist et telefonnummer på en potentiel sælger
til nogle nuttede striber.

Vi er også begyndt at snakke nærmere om, hvorvidt vi skal indskrænke
søgningen til lidt ældre katte - dvs fra omkring 6-8 måneder. På denne
måde er chancerne for at købe katten i sækken nok væsentligt mindre, end
hvis det drejer sig om en yngre model!

Med venlig hilsen
Malene
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Pernille & Jesper

Dato : 28-09-03 20:32

Hej Malene,

> [...]
> dårlig smag, at han ikke synes om langhårsmisser... Han mener, at de ser
> FORHUTLEDE ud?! Spørg lige om dén kommentar har affødt de helt vilde

Jeg skulle hilse og sige fra mine p.t. 8 stk. SEMIlanghårsmisser, at de
aldeles ikke ser spor forhutlede ud *grin* Derimod underboens gamle
perser på 11 år, han kan godt se forhutlet ud....

/Pernille