Dér grinede jeg: BW påstår han er videnska~
Fra : Qrt

Dato : 28-09-03 08:45

Det er muligt at dette indlæg er totalt OT, og jeg er naturligvis
bekendt med at den del af jer her i gruppen har lagt BW i kill-filter,
men jeg MÅ altså dele nedenstående udtalelse fra BW med jer, som han
skriv i meddelsen <tKudb.30658$292.12076@fe03.atl2.webusenet.com>
i dag.

[citat BW:]
Ja, jeg har som den ukritisabele videnskabsmand jeg er, suppleret mine
oplysninger med korrekt kilde.
[citat slut]

Alt efter temperement kan BW's indlæg af og til være meget
underholdende, men da jeg læste ovenstående grinede jeg højlydt!

Qrt

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-09-03 09:15

Qrt skrev:

>Det er muligt at dette indlæg er totalt OT

Øh ... ja.

Problemet med Bo Warming er at han skriver OT indlæg. Du har nu
givet dit bidrag - helt bevidst. Mange tak for det.

Xfut dk.admin.netikette
(svar sendes til den gruppe og kan kun læses dér)

--
Bertel   http://bertel.lundhansen.dk/

Fra : Bo Warming

Dato : 28-09-03 14:00

"Qrt" <okilikethembig@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Alt efter temperement kan BW's indlæg af og til være meget
> underholdende, men da jeg læste ovenstående grinede jeg højlydt!

Biblen siger at alle er præster for hinanden og når man som jeg har en
videnskabelig uddannelse og bruger den på at tilvejebringe viden og
omstrukturere og formulere den, og når man så kritiseres for ikke at leve
op til sandhedssøgernes uskrevne etik, så er det nærliggende at kalde sig
videnskabsmand - men hvordan definerer du ordet?

Jeg er altid glad når jeg får folk til at le - incl grine - Nietzsche ville
hellere være klovn end helgen og videnskabsmanden Glistrup fandt det også et
godt redskab til popularisering af budskaberne, at være lattervækkende.

Laplace var nok lidt mere til hierakier og værdighed, når han forgudede
Euler - og er matematik overhovedet en videnskab? Det er vel snarere om
forfinelse af et redskab tl videnskab.

Han var en god videnskabsmand når han klargjorde at vi ved meget lidt, og at
det vi mangler at vide er enormt meget og enormt væsentligt, hvilket også er
min pointe vedr relativity, holocaust og hvepsestik der dræber m.m

Fra : Qrt

Dato : 28-09-03 14:52

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote:

>... og når man som jeg har en
>videnskabelig uddannelse og bruger den på at tilvejebringe viden og
>omstrukturere og formulere den...

Det er muligt du har en videnskabelig uddannelse, men du demonstrer i
al fald IKKE, at du tilvejebringer viden og omstrukturerer og
omformulerer den på en videnskabelig måde.

Det eneste du gør - men det gør du til gengæld i stor stil - er at
strø om dig med løsrevne citater, udokumenterede påstande og en
diskutionsteknik, der viser, at du sjældent evner eller gider at sætte
dig ind i din modparts tanker og idéer.

Hvis der bare var en smule videnskab gemt i dig, så ville du vide hvor
vigtigt det er hele tiden at kunne dokumentere sine ting i form at
resultater og referencer (og her tæller løstrevne citater ikke i
positiv retning - nærmere tvært imod, ligesom en mundlig besked til
dig fra din kusine på Risø eller fra læge i din omgangskreds heller
ikke vejer tungt) så andre har mulighed for selv at efterprøve din
påstande og checke dit grundlag.

Qrt

Fra : kjaer

Dato : 28-09-03 22:10

"Qrt" <okilikethembig@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er muligt du har en videnskabelig uddannelse, men du demonstrer i
> al fald IKKE, at du tilvejebringer viden og omstrukturerer og
> omformulerer den på en videnskabelig måde.
Jeg tillader mig at fortsætte: Bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla, bla,
bla, bla, bla, bla, bla,