SMS spam?
Fra : Ped

Dato : 26-09-03 20:31

Kan man nu ikke være i fred for spam - selv på sin mobil? Jeg modtager
omtrent dagligt en meddelelse, der tilsyneladende kommer fra Hotmail, of
som indeholder forskelligt mere eller mindre nonsens. Her er et par
eksempler:

<Hotmail>????????:???????????????????????<Reply M for more>

<Hotmail> Grow to fi:Meeet threee mannn <Reply M for more>

Afsendernummeret opgives at være +456099301xxxx, hvor x'erne står for
forskellige cifre fra gang til gang - altså en nummer med flere cifre
end vi normalt har i DK.

Er der nogen der kender til noget tilsvarende? Og som ved hvor det
kommer fra, eller hvordan man slipper af med det?

M.v.h.

Jens L. Pedersen

Fra : Jonas M. Nielsen

Dato : 26-09-03 21:13

"Ped" <pedmail@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der kender til noget tilsvarende? Og som ved hvor det
> kommer fra, eller hvordan man slipper af med det?

Er du tilmeldt din MSN Messenger med en Hotmail adresse og samtiddigt
tilmeldt Mobil service i den forbindelse... så får du nemlig dine mails i
kort form på mobilen.

/ Jonas

Fra : Ped

Dato : 27-09-03 09:36

Jonas M. Nielsen wrote:

> Er du tilmeldt din MSN Messenger med en Hotmail adresse og samtiddigt
> tilmeldt Mobil service i den forbindelse... så får du nemlig dine mails i
> kort form på mobilen.

Nej, jeg har ingen Hotmail adresse eller noget at gøre med MSN i det
hele taget. Mit mobilnummer står i de offentlige registre, men jeg kan
ikke erindre nogensinde at have givet det ud på nettet.

M.v.h.

Jens L. Pedersen

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 27-09-03 14:26

> Nej, jeg har ingen Hotmail adresse eller noget at gøre med MSN i det
> hele taget. Mit mobilnummer står i de offentlige registre, men jeg kan
> ikke erindre nogensinde at have givet det ud på nettet.

Ikke desto mindre lyder det til at dit mobilnummer er blevet tilmeldt den
tjeneste... *Hvis* vi har ret i vore antagelser bør du dog gøre noget så snart
som muligt idet jeg mener (ikke 100% sikkert) at denne tjeneste koster 1 kr.
pr. besked.
Men kontakt dit teleselskab, de kan sikkert se det + evt. blokere for
beskederne.

--
Michael
http://www.vindenand.dk

Fra : Jonas M. Nielsen

Dato : 27-09-03 15:26

"Michael Kjærsgård" <none@invalid.tld> skrev i en meddelelse

> [...]
snart
> som muligt idet jeg mener (ikke 100% sikkert) at denne tjeneste koster 1

Det har du ret i Michael, det koster penge at modtage beskederne, og det er
det der er noget skidt jo, så jeg giver dit ret - der må gøres noget

> Men kontakt dit teleselskab, de kan sikkert se det + evt. blokere for
> beskederne.

Tror desværre ikke selvskaberne kan gøre ret meget... Har engang haft et
problem med en spasser der blev ved med at sende beskeder til mig - man kan
ikke lukke for en bestemt afsender, da det bare er et ID og telefonnummeret
jo er centralens nummer. Så hvis man spærer, så spærer man for alle
indgående SMS'er, og det er jo noget lort'

/ Jonas

Fra : Ped

Dato : 27-09-03 23:47

Jonas M. Nielsen wrote:

> Er du tilmeldt din MSN Messenger med en Hotmail adresse og samtiddigt
> tilmeldt Mobil service i den forbindelse... så får du nemlig dine mails i
> kort form på mobilen.

Tak for disse hints, som førte til opklaring af sagen. Jeg sendte
tidligere på aftenen en mail til MSN Mobile SMS Customer Support, og to
timer senere kom dette svar:

Hello Jens,

Thank you for writing to MSN Mobile SMS Services regarding your request
to blocked messages to come in your mobile phone.

Upon checking our system, we have found that you are subscrube to MSN
Mobile SMS service.

We can facilitate the deactivation of your MSN Mobile SMS account to
prevent MSN Messenger and Hotmail alerts from being sent to your mobile
device. Please note that this action will not affect your MSN Hotmail,
MSN, or other e-mail accounts.
Kindly send us another e-mail along with your permission if you would
like us to disable your account.

We hope to hear from you soon and be able to address your issues.
---------

Det må man da sige er service. Bortset fra det, så har jeg ingen
erindring om at have tilmendt mig denne service. Måske en eller anden er
kommet til at skrive et forkert telefonnummer, da han tilmeldte sig?
Anyway, jeg har sendt dem en mail igen og bedt dem om slette den
'account', så om lidt burde sagen være udde af verden.

Tak igen for tippet!

M.v.h.

Jens L. Pedersen

Fra : Jonas M. Nielsen

Dato : 28-09-03 09:37

> [...]
> Anyway, jeg har sendt dem en mail igen og bedt dem om slette den
> 'account', så om lidt burde sagen være udde af verden.

Kanon - godt du gjorde det, og ja det er sku service, må man sige.

> Tak igen for tippet!

Det var så lidt Jens, skriv endelig igen en anden gang

/ Jonas