MS Windows
briani 27239
Maskinkraft til XP ?
Fra : ab

Dato : 27-09-03 19:01

Nogen der har absolut minimumskrav til XP - gør ikke noget at den kun
"kravler" ?

ab

Fra : Peter \(8464\)

Dato : 27-09-03 19:01

> Nogen der har absolut minimumskrav til XP - gør ikke noget at den kun
> "kravler" ?

Tjah.. på min skole installerede vi det på en fujitsu maskine med en
pentium1, 120mhz cpu. Vi havde 64mb ram i, og 4gb hd. Det kørte faktisk
"ok" - når man tænker på hvor gammel maskinen var

--
Mvh.
Peter Bak

Fjern koen fra min e-mail ved direkte svar!

Fra : Nic

Dato : 27-09-03 21:09

> Tjah.. på min skole installerede vi det på en fujitsu maskine med en
> pentium1, 120mhz cpu. Vi havde 64mb ram i, og 4gb hd. Det kørte faktisk
> "ok" - når man tænker på hvor gammel maskinen var

Ja, og havde den haft ram nok havde den kørt 'fint'

Fra : *DrømmeFyren*

Dato : 01-10-03 16:52

"Peter (8464)" <usenetCOW@vesterbro24.dk> wrote in message

> Tjah.. på min skole installerede vi det på en fujitsu maskine med en
> pentium1, 120mhz cpu. Vi havde 64mb ram i, og 4gb hd. Det kørte faktisk
> "ok" - når man tænker på hvor gammel maskinen var

<BEEEEP.WAV>
Hvis maskinen er langsommeret end 150 MHz vil XP ikke lade sig installere..

Prøvede engang at installere på en 133 MHz maskine og fik en fin blå skærm
op under install, der sagde noget i stil med: A minimum of 150MHz is
required for installing Windows XP

Fra : Søren Dam

Dato : 27-09-03 23:08

ab wrote:

> Nogen der har absolut minimumskrav til XP - gør ikke noget at den kun
> "kravler" ?
>
> ab
Ja
en god rettesnor er 800 MHz processor, samt 256 mb RAM. Det eneste der
rigtig vigtigt er at XP har RAM nok. Processorhastighedsgrænsen kan man
måske tvinge en lille smule ned.

heldigvis er RAM jo ikke så dyrt.

/Søren

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 27-09-03 23:20

ab, du skrev:

> Nogen der har absolut minimumskrav til XP - gør ikke noget at den kun
> "kravler" ?

Jeg kender ikke minimumskravet, men den kører udmærket på min
pentium 350 med 256MB ram.
--
Henrik

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 01-10-03 00:19

"ab" <abc_ab@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev....

> Nogen der har absolut minimumskrav til XP - gør ikke noget at
> den kun "kravler" ?

CPU: 100Mhz kan godt kravle med en XP på ryggen.
RAM: 64Mb er et absolut minimum. Jeg ville ikke engang overveje at
prøve med mindre.
Harddisk: 1 Gb.
Grafik: VGA.

Den mindste maskine jeg har installeret en XP på der også blev brugt
til noget i en længere periode, var en PPro 200Mhz, 96Mb RAM, 1,6Gb
harddisk og 2Mb Matrox grafik.

--
Kent Oldhøj