mail() - invalid recipient.
Fra : Peter Jensen

Dato : 27-09-03 17:51

Hej

Når man sender mail med PHP's mail() til en invalid mailadresse kommer der
ingen meddelelse retur til mig - dvs. jeg får den ikke tilsendt min
"Reply-to:".

Er det muligt at få en sådan rapport?

Jeg har kigget på php.net, men ikke fundet noget brugbart.

Med venlig hilsen
Peter

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 27-09-03 18:17

Peter Jensen wrote:

> [...]
> "Reply-to:".
>
> Er det muligt at få en sådan rapport?
>
> Jeg har kigget på php.net, men ikke fundet noget brugbart.

Måske

mail("email@example.com", "Subj.", "Content", "FROM:
email@example.com\r\nReply-to: email@example.com\r\n");

;)

mvh
Johan

Fra : Peter Brodersen

Dato : 27-09-03 18:55

On Sat, 27 Sep 2003 18:51:09 +0200, "Peter Jensen"
<peterskriver@get2net.dk> wrote:

>Når man sender mail med PHP's mail() til en invalid mailadresse kommer der
>ingen meddelelse retur til mig - dvs. jeg får den ikke tilsendt min
>"Reply-to:".

Når der er fejl, sendes svaret ikke til adressen i Reply-To, men til
adressen i Return-Path.

Det er dog ikke altid muligt at sætte den uden videre.

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: i dag (og ikke idag)

Fra : Peter Jensen

Dato : 28-09-03 22:33

From: "Peter Brodersen" <usenet@ter.dk>
> Det er dog ikke altid muligt at sætte den uden videre.

Desværre får jeg ikke lov til at bestemme Return-Path. Jeg har skrevet til
udbyderen og afventer svar.

Mvh
Peter

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-09-03 00:24

"Peter Jensen" <peterskriver@get2net.dk> wrote in
newsjdb.167$k92.8@news.get2net.dk

> Når man sender mail med PHP's mail() til en invalid mailadresse
> kommer der ingen meddelelse retur til mig - dvs. jeg får den
> ikke tilsendt min "Reply-to:".
>
> Er det muligt at få en sådan rapport?

Kan du ikke bruge den 5. parameter ? (-f din@email)
Jeg mener ikke den virker i safemode, der er vist også en del
indstillinger på serveren der kan forhindre det.

Nerd is a word only used by those who can’t pronounce ’Intellectual’.
- http://query.dk/permlink.php?link=1058129898