Samme javascript menu på alle sider
Fra : Lise

Dato : 27-09-03 20:48

Hej NG

Jeg har fundet mig en javascript menu, som jeg ikke kun vil have på forsiden
på mit websted, men på alle sider.

Er der en måde, hvorpå jeg nemt kan gøre det?

Det skal lige med, at jeg ikke kan bruge asp og at javascriptet forefindes i
head-delen og i body-delen af html-dokumentet.

Mvh Lise

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 27-09-03 20:54

"Lise" <l.christ@get2net.dk> writes:

> Jeg har fundet mig en javascript menu, som jeg ikke kun vil have på forsiden
> på mit websted, men på alle sider.
>
> Er der en måde, hvorpå jeg nemt kan gøre det?

Ikke uden at pille i de enkelte sider, eller evt. en javscript-fil der
allerede bruges af alle sider.

> Det skal lige med, at jeg ikke kan bruge asp og at javascriptet forefindes i
> head-delen og i body-delen af html-dokumentet.

Det gør det slet ikke nemmere, men det er nok nødvendigt at vide lidt mere
for at kunne give konkrete svar.

/L

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-09-03 23:31

"Lise" <l.christ@get2net.dk> skrev i

> [...]
>
> Det skal lige med, at jeg ikke kan bruge asp og at javascriptet forefindes
> head-delen og i body-delen af html-dokumentet.

Kan du bruge det her:

http://www.hjemmesideskolen.dk/html/incl.asp#java

Fra : Maria Leger

Dato : 29-09-03 21:03

> Er der en måde, hvorpå jeg nemt kan gøre det?

Jeg ville lægge hele menuen i et html dokument for sig selv. Derefter vil jeg
på alle underlæggende sider benytte SSI til at include menuen på alle siderne.
Det vil også gøre det let at vedligeholde.... idet du kun skal rette i dit menu
html også er den automatisk opdateret på resten af sitet...

Det er meget nemt... jeg er ikke selv den store haj men har benyttet mig af
denne metode...

Benyt evt. den tutorial der omhandler SSI...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lise

Dato : 30-09-03 17:32

Hej Maria

Det kan jeg desværre ikke bruge, der hvor siden skal ligge!

Mvh Lise