Ping over router
Fra : Rasmus Theede

Dato : 10-04-01 11:07

Jeg har en W2K maskine og en linuxserver stående der deler en ADSL
forbindelse via en HUB->Router. Jeg vil gerne have mulighed for at pinge
serveren udefra men når neg pinger min globale ip får jeg "Request time
out". Jeg kan se på min firewall at min W2K maskine blokere "pinget",
hvordan får jeg routeren til at sende pinget til serveren??

(Jeg har prøvet at bytte om på de to interne IP adresser, men det løser ikke
problemet. Jeg kan sagtens pinge begge maskiner internt)

Med venlig hilsen
Rasmus Theede

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 10-04-01 13:13

"Rasmus Theede" <presario@nospam-get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> out". Jeg kan se på min firewall at min W2K maskine blokere "pinget",
> hvordan får jeg routeren til at sende pinget til serveren??

Du skal nok tillade ICMP traffik et eller andet sted...?

Mvh
Tonni Aagesen