EP320X-S Myson tech. + Debian (potato)
Fra : "Jan Riis Sørensen"

Dato : 26-09-03 13:11

Hej Gruppe

Jeg forsøger at sætte mit ep320x-s netkort op i en gammel maskine
som jeg er ved at installere Debian 2.2 (potato) på, men kan ikke finde
det rigtige modul.

Er der nogen der har en ide til hvilket der virker ?

pft.

Jan Riis Sørensen

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 26-09-03 14:07

In article <pan.2003.09.26.12.10.37.739207@tdcadsl.dk>, Jan Riis Sørensen wrote:

> Jeg forsøger at sætte mit ep320x-s netkort op i en gammel maskine
> som jeg er ved at installere Debian 2.2 (potato) på, men kan ikke finde
> det rigtige modul.

Der er ikke support for myson chipsættet (som der vistnok sidder på ep320 kortene)
i 2.2 kernen. Du skal op i 2.4 eller 2.5. Alternativt kan du hente
myson803.c og compilerer den selv. Hælde myson803.c ind i google og
den dukker op som en af de første (scyld.com)

Mvh THomas, Vanløse

Fra : "Jan Riis Sørensen"

Dato : 27-09-03 11:45

Hej Thomas

> [...]
> myson803.c og compilerer den selv. Hælde myson803.c ind i google og
> den dukker op som en af de første (scyld.com)
Tak for hjælpen, jeg tror jeg købet et D-link eller tilsvarende, det burde
være understøttet. Jeg har valgt at installere en Mandrake på den
imellemtiden.

Jan Riis Sørensen

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 27-09-03 12:26

In article <pan.2003.09.27.10.45.25.293262@tdcadsl.dk>, Jan Riis Sørensen wrote:

> Tak for hjælpen, jeg tror jeg købet et D-link eller tilsvarende, det burde
> være understøttet. Jeg har valgt at installere en Mandrake på den
> imellemtiden.

Lyder som en god ide. Jeg koebte 2 myson kort for 40,- stykket paa et tidspunkt
for at se hvad det var for noget. De er ikke saerlig gode. Mine tabte
ca. en promille af pakkerne, hvilket er dybt uacceptabelt. Det kan
et realtek 8139C+ kort til 60,- klare bedre.

Jeg byttede dem efterfoelgende vaek for cola til en windows mand (kunne
jo vaere at problemet var driveren, men man skal ikke bruge mange
minutter foer det er billigere at koebe et andet kort!)

Mvh Thomas, Vanloese

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-09-03 12:58

Den Sat, 27 Sep 2003 11:26:06 +0000. skrev Thomas S. Iversen:

> [...]
> tabte ca. en promille af pakkerne, hvilket er dybt uacceptabelt. Det kan
> et realtek 8139C+ kort til 60,- klare bedre.

Jeg er helt konsekvent skiftet til Intel Etherexpress pro 100, da jeg
hverken er tilfreds med D-link, Realtek, eller 3Com. Intels kort giver
bare bedre ydelse og mindre pakketab. Har endvidere den fordel, at lige
gyldigt hvilken distro du vælger, er det understøttet out-of-the-box.
Linux og Intel netkort er bare den stærkeste konstellation.

--
Hilsen/Sincerely, Michael Rasmussen

En windows admin er en person, for hvem den største bedrift er, at
lave konfiguration af serveren med trial and error via en gui.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 27-09-03 13:15

In article <pan.2003.09.27.11.58.02.397974@datanom.net>, Michael Rasmussen wrote:

> Jeg er helt konsekvent skiftet til Intel Etherexpress pro 100, da jeg
> hverken er tilfreds med D-link, Realtek, eller 3Com. Intels kort giver
> bare bedre ydelse og mindre pakketab. Har endvidere den fordel, at lige

Saa ganske enig (hvis oekonomi ikke er en faktor). De nyere Realtek kort
er dog paent gode hvis man ser paa et de koster soelle 60,- Og saa er
de fint supporteret under linux. Jeg kan dog godt lide at proeve ting
af, saa jeg skulle lige se hvad Myson var for en fisk. Det goer jeg
ikke igen lige foreloebigt!

> Linux og Intel netkort er bare den stærkeste konstellation.

Igen enig.

Thomas, Vanloese

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-09-03 13:31

Den Sat, 27 Sep 2003 12:14:55 +0000. skrev Thomas S. Iversen:

> [...]
> jeg skulle lige se hvad Myson var for en fisk. Det goer jeg ikke igen lige

Nu er forskellen 200kr. Selvfølgeligt meget i relative termer, men de
200 ekstra er givet godt ud. Jeg har været i situationer, hvor nettet
ikke fungerede, og efter megen tid brugt på fejlretning skiftede jeg til
Intel og alle problemer forsvandt. Gør jeg tiden brugt på fejlretning op
i penge, overstiger det den ekstra udgift på 200 kr. adskillige gange.
Mange gør det regnestykke kun at medtage initialomkostningen, og glemmer
derfor løbende driftsomkostninger. Denne betragtning bør også følges af
private!