Mount password problematik
Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 25-09-03 10:35

Hej!

Jeg har en freebsd dåse som mounter et drev på en windows2000 server, men
alt går ikke som jeg gerne vil..

Når jeg fyre

mount_smbfs -I 192.168.1.100 //LUSERNAME@WINDOWSSERVER/windows-share /mnt/windows-share

af, kommer den og spørger om password, det skriver jeg så pænt ind og
vupti der er mountet.
Men jeg vil gerne have det password automatiseret så jeg ikke skal skrive
det når der mountes, så læser jeg i MAN siderne at jeg skal lave
/usr/local/etc/nsmb.conf, det gør jeg så med følgende indhold:

[default]
workgroup=WORKGROUP

[WINDOWSSERVER]
addr=192.168.1.100

[WINDOWSSERVER:LUSERNAME]
password=KODEN

Men den kommer stadig og spørger om password når jeg mounter med
ovenstående, hvad er det lige jeg har overset?

--
Morten!