/etc/hosts og diskdefragmentering
Fra : Kåre Rasmussen

Dato : 24-09-03 17:16

Hej gruppe.

Jeg har registreret et domaine til en hjemmeside (lad os kalde det
mitdomaine.dk). Jeg har
nu rettet /etc/hosts til, så den ser nogenlunde således ud:
192.168.1.2 wap.mitdomaine.dk wap

og oprettet et tilsvarende virtual host i apache. Problemet er, at jeg ikke
kan komme til
http://wap.mitdomaine.dk fra andre en linux maskinen selv - er jeg nød til
at have en DNS kørende for at få det til at virke??

Findes der et diskdefragmenterings program til Linux?

Mvh.
Kåre Rasmussen

ps: jeg kører Suse 8.2pro

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 24-09-03 17:28

"Kåre Rasmussen" <none@none.dk> writes:

>http://wap.mitdomaine.dk fra andre en linux maskinen selv - er jeg nød til
>at have en DNS kørende for at få det til at virke??

Enten DNS - eller også skal du opdatere hosts-filen på alle de
maskiner, du vil komme fra.

I Windows findes den i \windows\system32\drivers\etc\hosts

>Findes der et diskdefragmenterings program til Linux?

Nej, det klarer filsystemet for det meste selv.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Kent Friis

Dato : 24-09-03 19:10

Den Wed, 24 Sep 2003 18:16:01 +0200 skrev Kåre Rasmussen:
> [...]
>http://wap.mitdomaine.dk fra andre en linux maskinen selv - er jeg nød til
>at have en DNS kørende for at få det til at virke??

Har dem du har registreret domænet hos ikke en DNS-server?

>Findes der et diskdefragmenterings program til Linux?

Findes der en smed der kan sætte hestesko på en Mazda?

Mvh
Kent
--
Linux 0.12 is out
Windows 2003 is now obsolete!!!

Fra : Kåre Rasmussen

Dato : 26-09-03 20:06

[snip]

> Findes der en smed der kan sætte hestesko på en Mazda?

Øhh - muligt det er en vits, men jeg fatter den ikke.

/Kåre

Fra : Kent Friis

Dato : 26-09-03 20:09

Den Fri, 26 Sep 2003 21:06:05 +0200 skrev Kåre Rasmussen:
>[snip]

>Øhh - muligt det er en vits, men jeg fatter den ikke.

Defragmentering var noget man gjorde for 30 år siden, dengang
man kørte DOS...

Mvh
Kent

PS: Ok, overdrivelse fremmer forståelsen.
--
Demokrati er lige som den 29. februar - begge dele forekommer
en gang hver fjerde år.

Fra : Lars Kristensen

Dato : 26-09-03 20:51

Kent Friis wrote:

> Defragmentering var noget man gjorde for 30 år siden, dengang
> man kørte DOS...

Tja, man bruger det nu stadig i hvert fald på en win2000.

Jeg mener nu også at det var oppe at vende her i gruppen inden for de
sidste par år. Der blev man vist aldrig enig om hvor vidt det var
nødvendigt eller ej.

En sidste ting: Hvad om du kom med de sidste svar først i stedet for at
være hånlig og nedsættende?

- Lars

Fra : Kent Friis

Dato : 26-09-03 22:44

Den Fri, 26 Sep 2003 21:50:51 +0200 skrev Lars Kristensen:

>Tja, man bruger det nu stadig i hvert fald på en win2000.

Er det ikke kun hvis man kører FAT? Iøvrigt bruger man også stadig
hestesko.

>Jeg mener nu også at det var oppe at vende her i gruppen inden for de
>sidste par år. Der blev man vist aldrig enig om hvor vidt det var
>nødvendigt eller ej.

Nødvendigt er det aldrig (heller ikke under DOS), det er kun en
optimering. Det kan måske betale sig under specielle forhold, så som
en maskine der har kørt med disken 99% fyldt i længere tid, men ellers
holder filsystemet som ext2/3 fragmenteringen lav selv efter flere
års brug (sammenlignet med at nogen windows-folk anbefaler defrag af
FAT-drev en gang om ugen).

>En sidste ting: Hvad om du kom med de sidste svar først i stedet for at
>være hånlig og nedsættende?

Hvis mine svar skal være lige så kedelige som manualen, så kan folk
lige så godt bare kigge i manualen, så kan vi afskaffe gruppen helt.

Mvh
Kent
--
"A computer is a state machine.
Threads are for people who can't program state machines."

Fra : Henrik Larsen

Dato : 26-09-03 14:12

> [...]
> http://wap.mitdomaine.dk fra andre en linux maskinen selv - er jeg nød til
> at have en DNS kørende for at få det til at virke??

Du kan bruge gratisdns.dk som DNS server, og det er gratis! :)