MS Windows
briani 27239
Problem på skrivebordet
Fra : zasha

Dato : 27-09-03 11:58

Jeg har følgende problem:

Har lagt en del billeder på skrivebordet, og har efter brug slette dem igen
(og slettet dem fra skraldespanden).

Men de bliver ved med at komme på skrivebordet (som kopier) hver eneste
forpu... gang jeg tænder computeren.

Hvorfor?

Jeg har XP der virker uden problemer, har kørt RegClean og Har EZ-Antovirus
program, der intet har fundet.

Har lagt et billede i dk.binaer, hvor man kan se fænomenet (katten er fuld
af genveje, hvor den skulle være helt "ren")

--
zasha

Fra : Poul

Dato : 28-09-03 10:28

Prøv at højreklikke på genvejen til billedet - vælg egenskaber - her vil du
så kunne læse stien til hvor billedet ligger - Slet billedet.
Jeg ved ikke om det er problemet, men Windows opretter jo en profil for hver
bruger, hvis nu dine billeder ligger i profilen all users / Default users -
og du kun har dem liggende som genveje i din profil, så selvom du sletter
genvejen, vil de dukke op igen, hvis de fx. ligger i profilen all users. Du
skal i stedet slette billederne i profilen som du vil kunne finde ved at
klikke dig frem til. c:\Dokuments and setting\All Users\Skrivebord

mvh
poul

Fra : Miver og Mulle's mor~

Dato : 30-09-03 20:21

"Poul" <pollejuel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal i stedet slette billederne i profilen som du vil kunne finde ved at
> klikke dig frem til. c:\Dokuments and setting\All Users\Skrivebord

Jeg prøvede lige noget andet først....omdøbte filerne, og vupti, så kunne de
slettes forever *S*
Mange tak ellers for dit svar *smil*

Hilsen zasha