MS Windows
briani 27239
gæst i win 98 ??
Fra : Morten Christensen

Dato : 25-09-03 20:33

Hej
Jeg har en pc ståene som er til fri afbenyttelse,og som hovedesalig
skal bruges på nettet. Jeg vil gerne have det sådan at man logger sig
på som gæst og ikke kan lave rod i pc .
I win XP er der noget som hedder gæst er der også det i win 98 ??
Kan i hjælpe mig ?

MHV Morten

Fra : Asle Bjerva

Dato : 25-09-03 22:02

"Morten Christensen (slet ZUJJO)" <mortenkost@ZUJJOesenet.dk> skrev i
melding news:10645185030.310706782502141@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> på som gæst og ikke kan lave rod i pc .
> I win XP er der noget som hedder gæst er der også det i win 98 ??

Windows 98 har ikke samme sikkerhetsmuligheter som XP.
Det er mulig å lage noe med policy editor, men het tett blir det ikke.
Den beste varianten er å ha en image av maskinen slik den er ferdig
konfigurert liggende, enten på en CD eller på en annen parisjon / disk, og
kopiere tilbake når installasjonen har blitt tilstrekklig skadet :). Et bra
program for dette er Norton Ghost eller Drive Image.

--
Asle Bjerva,Oslo
For Epost: fornavn_dot_etternavn_at_oslo_dot_online_dot_no

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 25-09-03 22:36

I WIN9X er det "gæst" det hele. Altså ingen sikkerhed. Vil du have
sikkerhed må du opgradere til noget mere moderne.