ddr-ram er et flop
Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 10-04-01 10:59

prøv at læse tom hardwares review af via kt266 chipset. Der kan man se at
ddr-ram er et flop så det basker.
http://www.tomshardware.com/mainboard/01q2/010409/index.html

Mvh
Thomas

Fra : Flemming Holm Jensen

Dato : 10-04-01 11:09

"Thomas Strøm Larsen" wrote:

> prøv at læse tom hardwares review af via kt266 chipset. Der kan man se at
> [...]

Mon ikke snarere det er KT266-chipsættet, der ikke lever op til
forventningerne - og de har altså ikke været små.

Bedste bud er vel stadig AMDs egen 760'er.
Måske det bliver bedre senere, når VIA har filet lidt mere på tingene.
Man skulle ellers tro, de har haft tid nok nu.

Venligst
Flemming
Aalborg

Fra : Rune

Dato : 10-04-01 20:36

Et flop, hvorfor? Desuden er der stor uenighed på nettet angående hvilket
chipset er hurtigst.
www.realworldtech.com : Ali magiK
www.aceshardware.com : Via Kt266
www.tomshardware.com : AMD 760

Lidt løst grundlag at kalde DDR et flop på.

Fra : Jakob Bakke

Dato : 11-04-01 10:35

On Tue, 10 Apr 2001 21:35:38 +0200, "Rune" <rune183@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>www.aceshardware.com : Via Kt266
>www.tomshardware.com : AMD 760
>
>Lidt løst grundlag at kalde DDR et flop på.

Afhænger vel lidt af hvad man forstår ved et flop (mine forventninger
til DDR-ram er ikke blevet indfriet). Thomas Pabst skriver f.eks.

My advice to you is to either forget about DDR altogether for the time
being, or to go for Athlon plus AMD760 and NOTHING ELSE. ALi and VIA
will try their hardest to benefit from the current DDR-hype to cover
up the rather disappointing performance of their DDR-solutions.

Vel ikke ligefrem positive ord.

Fra : Rune

Dato : 11-04-01 14:13

"Jakob Bakke" <jakob.bakke@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> Afhænger vel lidt af hvad man forstår ved et flop (mine forventninger
> til DDR-ram er ikke blevet indfriet)

Det kommer jo an på forventningerne, men de burde egentligt ikke have været
særligt store for normale brugere, da vores programmer mere eller mindre kan
køres ud af cachen.

Jeg stoler ikke på Tom og heller ikke Anand i særlig høj grad.