MS Windows
briani 27239
Fjernstyring mellem PC'ere
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 19-09-03 09:32

Jeg har hørt at man med WinXP Pro kan fjernstyre en anden PC, dvs have
kontrol over programmer, mus mm. på den andens PC. Jeg ved blot ikke hvordan
jeg skal komme igang - ved I det?

Lars

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 19-09-03 09:53

On Fri, 19 Sep 2003 10:31:35 +0200, Lars Thomsen Nielsen wrote:

> Jeg har hørt at man med WinXP Pro kan fjernstyre en anden PC, dvs have
> kontrol over programmer, mus mm. på den andens PC. Jeg ved blot ikke hvordan
> jeg skal komme igang - ved I det?

Jeg har ikke rigtig selv brugt det i Windows, men der står da lidt om det i
hjælpen. (Start -> Help and Support)

Jeg har selv brugt TightVNC. Det virker også mellem forskellige
operativsystemer og er ret let at sætte op. Prøv evt. om det kan bruges.
http://tightvnc.com/

--
Lars

Fra : Christian Mygind

Dato : 19-09-03 11:59

Lars Jørgensen wrote:

> Jeg har selv brugt TightVNC. Det virker også mellem forskellige
> operativsystemer og er ret let at sætte op. Prøv evt. om det kan
> bruges. http://tightvnc.com/

Enig - VNC er gratis og særdeles velfungerende.
Du skal være dog være opmærksom på det forhold, at maskinerne forbinder ved
at den ene "ringer" den anden maskines ip-adresse op, så hvis begge
forbindelser er "bag" en router skal der konfigureres i mindst den ene
(NAT), så opkaldet sendes videre fra routeren til den rette maskine. Er
ip-adresse på den maskine, der kaldes op desuden dynamisk kan det være smart
at kombinere VNC med noget software, der automatiserer opkaldsprocessen.

/Chr

Fra : BO

Dato : 19-09-03 10:24

"Lars Thomsen Nielsen" <lars@flexcom.dk> wrote in message
> Jeg har hørt at man med WinXP Pro kan fjernstyre en anden PC, dvs have
> kontrol over programmer, mus mm. på den andens PC. Jeg ved blot ikke
> [...]

Brug den i XP værende "Remote Desktop Connection" vist "Fjernskrivebord" på
en dk vers.
Den fungere fint og er ikke lige så krævende som visse andre programmer til
fjernkontrol.

Hilsen Bo

Fra : jens

Dato : 21-09-03 12:50

"BO" <bo@sporty.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> en dk vers.
> Den fungere fint og er ikke lige så krævende som visse andre programmer

Rdp har en væsentlig fejl.
Man kan ikke selv angive hvilken port den skal køre på, og dermed ikke tilgå
mere end en pc bag en router, uden at omdefinere den virtuelle server på
port 3389.

Både vnc og Radmin kan man selv sætte portnumre på, men det kræver et ekstra
program på de maskiner man vil styre.

Mvh Jens

Fra : Martin Schultz

Dato : 19-09-03 13:40

<lars@flexcom.dk> wrote:

>Jeg har hørt at man med WinXP Pro kan fjernstyre en anden PC, dvs have
>kontrol over programmer, mus mm. på den andens PC. Jeg ved blot ikke hvordan
>jeg skal komme igang - ved I det?

Prøv at læse følgende hvis det er Remote Desktop du mener:

http://www.crunzh.com/msh/rdc.php

Martin

--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider til