MS Windows
briani 27239
Skype på win ME, 98 og 95?
Fra : IzNoGoUd

Dato : 19-09-03 07:53

Hi
Er der nogle der har fået Skype http://www.skype.com til at virke med
disse styresystemer win ME, 98 og 95?
Der står på deres hejmmeside at Skype kun er testet med 2000/XP, sådan
har jeg da forstået det

Det ville være rart hvis alle "vennerne" kom på, jeg har i denne uge
sparet over 50,- på telefonregningen Så det bliver vist første
gang jeg glæder mig til at se næste telefonregning

--
best regards IzNoGoUd a.k.a. Claes Nielsen, DK-5700 Svendborg, Denmark.
*

Fra : Laziter [9440]

Dato : 19-09-03 08:08

"IzNoGoUd" <iznogoud@iznogoud.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sparet over 50,- på telefonregningen Så det bliver vist første
> gang jeg glæder mig til at se næste telefonregning

Fandt frem til flg. på skype's side i FAQ sektionen:

Can I use Skype with Windows 98 or Windows ME?
Because it hasn't been fully tested, we have not yet certified Skype for use
with these operating systems. Skype may work with Windows 98 or ME but we
cannot yet guarantee compatibility. Some WinME/9x video (and possibly other)
drivers tend to use 100% of processor for their needs for relatiovely long
periods of time. This can cause the audio quality to degrade significantly.
In addition, WinME/9x does not offer full unicode support, which means that
some things may not display properly. Skype does not work on WinNT at the
moment. We may support these platforms in the future and will make any
future announcements on our website.

Ud fra dette og mit kendskab til at de fleste idag har en computer med nyere
hardware, vil jeg mene at det nok skulle kunne lade sig gøre.. Go for it..
He who does not fight, will not conquer..

Mvh
Benjamin

Fra : IzNoGoUd

Dato : 19-09-03 09:34

On Fri, 19 Sep 2003 09:08:13 +0200, "Laziter [9440]"
<laziter@NOSPAMgamebox.net> wrote:

KLIP

>Fandt frem til flg. på skype's side i FAQ sektionen:
Ja den har jeg læst og hele deres "site" også. Desuden har jeg søgt på
google, men fandt ikke noget brugbart!

KLIP

>Ud fra dette og mit kendskab til at de fleste idag har en computer med nyere
>hardware, vil jeg mene at det nok skulle kunne lade sig gøre.. Go for it..
Jaa den er jeg også med på, næsten

Nnår jeg nu ikke selv kan teste på overstående styresystemer ville det
være rart med et vink om at nogle har fået det til at virke med andre
styresystemer. Jeg tør squ ikke sige til min makker at han skal
installere på en 98, og en anden på ME, når jeg ikke har set/hørt det
kan lade sig gøre!

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-03 09:34

IzNoGoUd skrev:

> [...]
> styresystemer. Jeg tør squ ikke sige til min makker at han skal
> installere på en 98, og en anden på ME, når jeg ikke har set/hørt det

Er der slet ikke noget der hedder at eksperimentere mere?

De kan vel bare installere det, og virker det ikke, så kan
programmet vel bare *afinstalleres* igen.

--
/Gevaldi
Har du mere end 4 linier i din signatur så læs her:

Fra : Laziter [9440]

Dato : 19-09-03 09:43

,"Gevaldi" <georg_valdi (at) ofir (prik) dk> skrev i en meddelelse

> Er der slet ikke noget der hedder at eksperimentere mere?
>
> De kan vel bare installere det, og virker det ikke, så kan
> programmet vel bare *afinstalleres* igen.

Ja det ville jeg da også mene, man finder da ikke ud af noget hvis man ikke
prøver sig frem.. Og hvad skulle der ske? Det værste er vel at skidtet ikke
kan køre og så kan det fjernes igen..

Mvh
Benjamin

Fra : Anders M. Petersen

Dato : 01-10-03 21:37

Jeg har netop fået Skype til at virke på min Win98 maskine PentiumII
350 Mhz, ADSL 256/128 Kbit/s og det kører super ! Har prøvet med et
opkald i Danmark og lyden er virkeligt "bedre en telefon" og
forsinkelsen absolut minimale.

Til gengæld har vejen til succes været brolagt med forhindringer.
Først og fremmest, så har mit SoundBlaster PCI128 lydkort åbenbart
ikke kørt duplex, hvilket fik lyden til at falde permanent ud så snart
jeg kunne høre noget "i røret". En total afinstallation og
geninstallation med nyeste driver fik løst det problem ! Der skulle
også fedtes lidt med optagelses-indstillingerne i Windows, men
derefter kørte det fint ! Her er det en god idé at checke om man kan
optage og afspille noget med Windows-programmet "lydoptager" - sålænge
det ikke kan lade sig gøre, er der ingen grund til at forsøge at
"Skype"...

Nu skal jeg bare have "solgt" programmet til svigerfamilien i Ungarn,
før programmet virkeligt kan testes og TDC kan få en lang næse !

Anders M.Petersen

Fra : Anders M. Petersen

Dato : 07-10-03 10:33

Jeg må desværre dementere ovenstående - det var kun en
éngangsfornøjelse !

Mit første opkald efter at have geninstalleret driverne var bare
SUPER, men derefter er det ikke lykkedes mig at få Skype til at køre
på min Win 98 maskine. Det tyder på at der er et eller andet software
problem, men jeg kan ikke rigtig regne ud, hvor det går galt.

Det virker ikke som et alternativ at gen-installere mit SB PCI128
lydkort for hver opkald !

Forslag modtages gerne !

Med venlig hilsen
Anders M. Petersen

Fra : Lars

Dato : 18-10-03 09:32

In article <1259b64f.0310070133.1410852f@posting.google.com>, nerdz@mail.dk says...
> Jeg må desværre dementere ovenstående - det var kun en
> éngangsfornøjelse !

Hej, prøv evt. PicoPhone istedet:

PicoPhone, er freeware uden spyware og har en ultra-effektiv protokol, hvor tale kan
transmiteres ved 1 kb/sec og flere en 2 kan tale samtidigt.

Du kan hente det her:
http://www.vitez.it/picophone

Se også tråden:
Subject: Skype - PicoPhone - MS og Windows Messenger
Der startede d. 21/9, her er fordele og ulemper debateret grundigt

--
Best regards

Lars

Fra : IzNoGoUd

Dato : 19-09-03 10:22

On Fri, 19 Sep 2003 10:34:11 +0200, "Gevaldi" <georg_valdi (at) ofir
(prik) dk> wrote:

>Er der slet ikke noget der hedder at eksperimentere mere?
Joda. Det gør jeg sandelig også, men nu når jeg ikke har ME i huset
og så formaterede jeg min 98 HDD i weekenden
Så er det f.... svært at teste, derfor spørger jeg her :-/

Fra : abk

Dato : 19-09-03 22:25

Jeg har set det installeret på en bærbar 700 mhz med ME DK version og det
kører upåklageligt.

Kurt

Fra : IzNoGoUd

Dato : 20-09-03 11:24

On Fri, 19 Sep 2003 23:24:51 +0200, "abk" <abk@portalen.no> wrote:

>Jeg har set det installeret på en bærbar 700 mhz med ME DK version og det
>kører upåklageligt.
Tak Kurt du er en guttermand jeg vil straks give beskeden vidre til
min makker!

--
best regards IzNoGoUd a.k.a. Claes Nielsen, DK-5700 Svendborg, Denmark.
*
Det kan føre til de frygteligste ting, når folk, som ikke er vant til det, tænker sig om.

Fra : Lars

Dato : 20-09-03 23:37

In article <r69lmv8r1rugk60r2699o63ic3ag09esi4@4ax.com>, iznogoud@iznogoud.dk says...