MS Windows
briani 27239
forbindelseshastighed
Fra : Gunnar Grooss

Dato : 18-09-03 18:51

Hej
Er der en bestemt nethastighed der er nødvendig for at høre f.eks. video
klip fra f. eks. TV2 og lignende, jeg kan kun høre det i udpluk der afbrydes
hele tiden. Jeg kører med XP pro og 512 Ram men en hastighed på 64kb på
nettet
Gunnar

Fra : Rudi Stegen

Dato : 18-09-03 22:24

Hej Gunnar Grooss, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> video klip fra f. eks. TV2 og lignende, jeg kan kun høre det i
> udpluk der afbrydes hele tiden. Jeg kører med XP pro og 512 Ram

Modtager man alm. tv-stationer digitalt er størrrelsesordenen så vidt
jeg husker omkring 4 Mibit/s.

Alm. videoklip o.l. på nettet er af gode grunde i _langt_ ringere
kvalitet. Men jeg vil nødig se noget video, der kører under ca. 256
kib/s, medmindre det er _meget, meget_ småt og/eller enkelt (dvs. lille
dataindhold a la et ensfarvet papirark).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 22-09-03 17:52

> [...]
> kib/s, medmindre det er _meget, meget_ småt og/eller enkelt (dvs. lille
> dataindhold a la et ensfarvet papirark).

Det blev jeg ikke meget klogere af, hvar svarer 256 kib/s til, eller hvordan
regner jeg om?
Gunnar

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 22-09-03 21:00

Der går 8 bit på 1 byte, så 256Kbit/s svarer altså til ca. 27KB/s

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 22-09-03 21:04

Går ud fra at du mener hhv. Mbit/s og Kbit/s.
De andre forkortelser må være noget du selv har opfundet.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 22-09-03 22:34

Hej Jens Peter Karlsen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Går ud fra at du mener hhv. Mbit/s og Kbit/s.

I omegnen ja.

Næh nej, fx: <http://physics.nist.gov/cuu/Units/binary.html>.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 23-09-03 17:41

"> > Går ud fra at du mener hhv. Mbit/s og Kbit/s.

> I omegnen ja.

> Næh nej, fx: <http://physics.nist.gov/cuu/Units/binary.html>.

Der er stadig ikke nogen forklaring på det jeg spurgte om, jeg er lige glad
med forkortelser og om regninger
Hvor stor hastighed skal der være på netforbindelsen for at se videoklip.
Gunnar

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 23-09-03 21:10

Kommer an på videoklippet. Er det lavet til 256Kbit er det den
hastighed du behøver. Er det lavet til 128Kbit er det den hastighed du
har brug for osv.
I mange tilfælde vil det stå på siden og sommetider er der to
valgmuligheder.

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 24-09-03 16:14

> [...]
> har brug for osv.
> I mange tilfælde vil det stå på siden og sommetider er der to

Det forstår jeg godt hvis det står der, men hvad svarer min forbindelse til
i Kbit når jeg har 64 KB på min net forbindelse, er det så 64 Kbit? Det er
video klip fra TV 2 der er prøvet med.
Gunnar

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 25-09-03 00:07

Når 256Kbit som jeg skrev svarer til ca. 27KB er det nemt at omregne
for andre størrelser. Den opmærksomme læser har jo forlængst set at
det er ca. 1 tiendedel (plus en smule). Så 64KB svarer altså til ca.
600Kbit. Vil du have det mere præcist må du benytte den anden
regnemåde jeg kom med (8 bit til en byte). Fra det skal der så trækkes
nogle procent til overhead.

Jeg kender dog ingen som tilbyder 600Kbit (512 og multibler af dette
er det normale). Har du ISDN? I så fald er det 64Kbit.

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 25-09-03 10:55

> [...]
>
> Jeg kender dog ingen som tilbyder 600Kbit (512 og multibler af dette
> er det normale). Har du ISDN? I så fald er det 64Kbit.

Nej ,jeg har kabel fra TV hos TDC. Jeg kan vælge mellem 64 - 128- og 512
tror jeg det er. Men jeg tror det er gået op for mig, tak for det.
Gunnar