MS Windows
briani 27239
Microsoft mails er vira mails
Fra : Per Moreau

Dato : 13-09-03 21:47

Jeg så lige ovre i sikkerhed.virus at der er en dansker der udgiver sig
for at være Microsoft og spreder vira ud via e-mails.
Så får du en mail fra Microsoft med en patch.exe fil (eller anden exe fil)
åben ikke filen, det er en virus af ukendt navn sendt ud af en nar af en
TDC´er der befinder sig i Virum.
Får i disse mails meldes vedkommende omgående til Politiet på
www.anmeldelse.politi.dk/ så at de kan få sat en effektiv stopper
for vedkommende.

Mvh
Per M.
--
This message is brought to you by:
Thompsons Teeth. The only teeth strong enough to eat other teeth.

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-03 22:04

Per Moreau skrev:
> Jeg så lige ovre i sikkerhed.virus at der er en dansker der udgiver
> sig for at være Microsoft og spreder vira ud via e-mails.

Det vil sige at du kun viderebringer sladder, som
du slet ikke ved noget som helst om.
(Jeg så godt du farede i flint i desv)

> Så får du en mail fra Microsoft med en patch.exe fil (eller anden exe
> fil) åben ikke filen, det er en virus af ukendt navn sendt ud af en
> nar af en TDC´er der befinder sig i Virum.

Microsoft udsender *aldrig* emails ud til os
dødelige, så alene af den grund bør man bare
slette disse mail...og så bare glemme oplevelsen.

Vedkommende der sender disse mail, er nok ikke
engang klar over at han er inficeret med virus og
sender dem videre.

> Får i disse mails meldes vedkommende omgående til Politiet på
> www.anmeldelse.politi.dk/ så at de kan få sat en effektiv stopper
> for vedkommende.

Hvorfor skal politiet indblandes i den historie, tror
du ikke de har andet og vigtigere ting at tage sig af.
Nej den rigtige framgangsmåde, er at meddele hans
ISP at han er inficeret og så lade dem klate ærterne.

Så ta' lige en slapper.

--
/Gevaldi
Har du mere end 4 linier i din signatur så læs her:

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 14-09-03 03:57

Det er nu ikke ganske korrekt.
Jeg får f.eks. adskillige om ugen. MSDN, Technet, inside Microsoft
Windows, Inside Office, Security bulletin, MVP relateret og Beta
relateret. De to sidste er der nok ikke så mange her der får, men de
første kan hvem som helst skrive sig op til plus et væld af andre
nyhedsbreve.
Men en ting de aldrig gør, er at vedhæfte eksekverbare filer.
Hvis det er en Security bulletin, vil der altid være et link til en
side hos Microsoft med mere information og på den side man kommer til,
vil der så eventuelt være et link til en patch.

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 13-09-03 22:10

Den Sat, 13 Sep 2003 20:47:18 GMT, "Per Moreau"
<gndsplitting@NO-OH@hotmail.com> skrev:

> [...]
>TDC´er der befinder sig i Virum.
>Får i disse mails meldes vedkommende omgående til Politiet på

Vrøvl.

Det er MSblaster ormen der sender den.
Afsendere og modtagere bliver valgt vilkårligt fra mailadresser på den
inficerede pc. Afsenderen ved sandsynligvis ikke at mailen er sendt.

Microsoft sender ALDRIG opdateringer ud med email.
Virussen er ikke en virus, det er en orm.
Den er kendt. Og meget omtalt: MSBlaster.
Det er omsonst og spild af tid at anmelde dette til politiet.

Se f.eks. her:
http://www.techstuff.ca/archives/archives/2324.html

Med venlig hilsen, Michael Pilgaard
--
Det er en muldvarp på motorcykel!
Hvad er det, der er småt, sort og meget hurtigt?

Fra : Thomas Madsen

Dato : 13-09-03 22:22

Michael Pilgaard skrev:

> Det er MSblaster ormen der sender den.

Som jeg forstår det så har det ikke noget med Blaster-ormen at gøre.
På det link som du selv sendte står der følgende:

| The message promises a fix for the MSBlast computer worm, and
| urges people to click on an attached file. Naturally, the
| attachment is not what it seems.

Altså så kan nogen få den tro at den vedhæftede fil lukker hullet
imod Blaster, men den vedhæftede fil er en orm ved navn W32.Dumaru.
<http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.dumaru@mm.html>.

FUT: dk.edb.sikkerhed.virus.
FUT?, se: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>.

Madsen.

Fra : Per Moreau

Dato : 14-09-03 00:43

> [...]
> Virussen er ikke en virus, det er en orm.
> Den er kendt. Og meget omtalt: MSBlaster.
> Det er omsonst og spild af tid at anmelde dette til politiet.

Der trådte du dig selv over tærerne.
Læs venligst selv teksten igennem en gang til og du vil nu opdage
at det intet har med Blaster ormen at gøre (W32.Blaster.Worm)
http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.blaster.f.worm.html
men derimod om en anden orm der påståes at være et fix for den.
Så du trådte dig selv lige så meget over tærerne som jeg gjorde.
Jeg indrømmer jeg gjorde en fejl, men som også skrevet i
mit brev "ukendt virus", men ved så nu at det er ormen W32.Dumaru@mm
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.dumaru@mm.html
der gør dette nummer at fake sig som Microsoft.
Så, nu er det din tur til at indrømme din fejl.

Med meget venlig hilsen, Per M.

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 14-09-03 11:15

Den Sat, 13 Sep 2003 23:43:10 GMT, "Per Moreau"

> [...]
>der gør dette nummer at fake sig som Microsoft.
>Så, nu er det din tur til at indrømme din fejl.

Det har jeg gjort i virus gruppen. Jeg fik ikke læst det nederste på den
side jeg henviste til.