MS Windows
briani 27239
At lave en Boot-bar Windows XP, unattended
Fra : Troels [around 9000]

Dato : 13-09-03 14:20

Hejsa,

Jeg vil gerne lave en bootable Windows XP-cd, til når jeg installerer mit
Windows. Den må gerne være unattended - dvs. at jeg ikke skal indtaste
serial (har org. serial-number), når jeg installerer min Windows XP. - og
vil gerne, at den bare siger OK hele vejen igennem, selv sørger for
forudvalgt navn og firma, bare bruger default netværks-opsætning, og Danske
indstillinger.

Noget I kan hjælpe med?

Har Nero, og min Windows-cd kopieret ind på harddisken (min Windows XP-cd
ligger hos min far, der pt. er på ferie, så får ikke fat i den sådan lige...

På forhånd mange tak :)

// Troels

Fra : jpc

Dato : 13-09-03 17:44

"Troels [around 9000]" <troelsFJERN@DETTEputtitat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vil gerne, at den bare siger OK hele vejen igennem, selv sørger for
> forudvalgt navn og firma, bare bruger default netværks-opsætning, og

Der var et link til en guide med fremgangsmåde til sådan en i Politiken for
få måneder siden. Jeg kiggede på det. Det ser ud til at være et større
stykke arbejde, men det kan sagtens lade sig gøre.
Nogen må kunne finde det link (måske mig selv?)
jpc

Fra : KeNzO

Dato : 13-09-03 18:21

Jeg er også interesseret

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 14-09-03 11:32

I skal ned på CDen og kigge under support - tools, der ligger en Deploy.cab
pak den ud til en folder på HD.
Der ligger alle tingene, læs det og brug værktøjerne så er det ikke så
svært.

Der ligger bla. en setupmanager tool til at konfigure Windows med, den laver
en "answer file" svarfil, så er det ellers bare at kalde filen Winnt.sif og
ligge den ud på en diskette og boote fra CDromén

Det eneste det kræver efter følgende er at putte CDen i og disketten med
filen Winnt.sif og boote fra Cdén.

Fra : XoDeus \(DK\)

Dato : 15-09-03 07:08

Her er det link i søger efter: