MS Windows
briani 27239
Blå skærm på Windows 2000 med følgende fej~
Fra : Michael Nielsen

Dato : 08-09-03 23:21

Hvad betyder det når jeg ser en BLÅ skærm og for følgende besked:

*** STOP : 0x000000B8
(0x00000000, 0x00000000, 0x00000000)
En ventehandling eller tilkoblingsproces blev forsøgt fra en DPC-rutine.
Starter lagring af den fysiske hukommelse

Det er en ganske alm. PII 400hz med 392 RAM i og en frisk formateret HD med
en fuld opdateret windows2000 system.
Af services køres der en G6 server og en ....... .exe

Hvis i sender mig et link til MS´s tekniske sider, så må i gerne oversætte
det til dansk hvad det er i foreslår, da jeg ikke lige kan gennemskue et
problem/løsning på engelsk.

På forhånd tak for hjælpen.
Vh\M.

Fra : Leo.E

Dato : 09-09-03 05:53

"Michael Nielsen" <thefuturefreak@FJERNEDETTEhotmail.com> wrote in message news:<xh77b.69152$Kb2.3104491@news010.worldonline.dk>...
> [...]
> det til dansk hvad det er i foreslår, da jeg ikke lige kan gennemskue et

Brug Regedit og søg efter:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Clusnet\Start.
2. Double-click the ClusnetDriverServiceLoad Value Name, a REG_DWORD
data type, and change the data value from 1 to 3.
Er det i orden med de sidste linjer?
Leo

Fra : Michael Nielsen

Dato : 09-09-03 12:12

"Leo.E" <le01@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 2. Double-click the ClusnetDriverServiceLoad Value Name, a REG_DWORD
> data type, and change the data value from 1 to 3.

hej Leo
Tak for dit svar. men jeg forstår ikke dit svar *s*
Er det et spørgsmål du stiller mig eller en løsning på mit problem du giver
mig?
Hvorfor skal jeg ændre "data value" fra 1 til 3?
jeg forstår ikke din linie "Er det i orden med de sidste linjer" - hvad
mener du med den?
Mvh\Michael

Fra : Michael Nielsen

Dato : 09-09-03 12:16

> [...]

> 2. Double-click the ClusnetDriverServiceLoad Value Name, a REG_DWORD
> data type, and change the data value from 1 to 3.

Hej igen Leo
Jeg har ikke noget "Clusnet" under
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Clusnet\Start.
mvh\michael

Fra : Coach [4130]

Dato : 11-09-03 19:12

> *** STOP : 0x000000B8
> (0x00000000, 0x00000000, 0x00000000)
> En ventehandling eller tilkoblingsproces blev forsøgt fra en DPC-rutine.
> Starter lagring af den fysiske hukommelse

Jeg kan måske hjælpe dig lidt på vej med din STOP:error.

0x000000B8: ATTEMPTED_SWITCH_FROM_DPC

Stop 0x000000B8 Error Occurs in a Windows 2000 Cluster

(318988) - The cluster node performs a random bugcheck and you receive
either of the following error messages: STOP 0x00000b8
ATTEMPTED_SWITCH_FROM_DPC (b8) A wait operation, attach process, or yield
was attempted from a DPC routine. This is an illegal operation...

Gå ind og læs nærmere her:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;318988

To resolve this problem, obtain the latest service pack for Microsoft
Windows 2000.

Det skulle gerne løse dit problem?
Det er da et forsøg værd

mvh
Bri@n

Fra : Michael Nielsen

Dato : 11-09-03 19:53

hej Brian
Tak for dit forslag.

Jeg har nu formateret og geninst. og opdateret w2k og tror det enten skyldes
den blok apache ram jeg kom i eller at maskinen blev for varm.
vh\michael