MS Windows
briani 27239
XP pludselig lille skærmbillede
Fra : Lene

Dato : 06-09-03 12:41

Hej,
håber at ramme den rigtige newsgroup.

Jeg har en IBM-laptop med win XP-prof. Jeg har en del spil, som tidligere
blev vist på hele skærmen, når jeg åbnede - lige pludselig vises de kun på
ca. 2/3 af skærmen (i midten) - resten af skærmen er sort. Disse spil kører
ikke i "vinduer", som i windows. Jeg ved ikke af at have lavet op på
opsætningen og det er ALLE spil - har jeg mon alligevel ændret noget. Der er
ingen mulighed direkte i spillet at lave om på dette, jeg kan heller ikke
finde noget sted i skærmopsætningen, der fører til løsning af problemet.

/Lene

Fra : Claus Tersgov

Dato : 06-09-03 13:44

"Lene" <lene@destinationdjursland.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> finde noget sted i skærmopsætningen, der fører til løsning af problemet.

En del ældre Thinkpad kan kun bruge hele skærmen, hvis den er sat til at køre
i opløsningen 1024x768. Er den f.eks. sat til 800x800, så vil du opleve, at
det ser sådan ud. Du må på een eller anden måde have ændret i opsætningen.

Er det dosspil siden du skriver, at de ikke kører i vinduer?

Du skal i hvert fald være sikker på, at din opløsning er sat til 1024x768.

Claus

Fra : Robert Eriksen

Dato : 06-09-03 15:50

Lene wrote:

> [...]
> finde noget sted i skærmopsætningen, der fører til løsning af problemet.

Lidt frit fra hukommelsen da jeg ikke lige har en ThinkPad ved hånden:

Start Thinkpad Features (eller Thinkpad Utilites hedder det vist på
nyere modeller), klik LCD og vælg Screen Expansion.
Har du ikke Thinkpad Features/Utilities installeret kan det hentes via
http://www.pc.ibm.com/support
bare indtast modelnummeret, vælg Downloadable Files -> Utilities.

På de nyere T2x/T3x/T4x kan dette også aktiveres via BIOS.

/Robert